Lite snö och minusgrader



Äntligen lite kyla och snö som lyser upp även om man nästan kan räkna flingorna..
Har haft två jobbiga nätter med dålig sömn och det kan jag tacka gårdens hundar för.
Ibland börjar jag undra över Mindis klokhet.. Har haft en våg av inbrott i krokarna-
och efter fått reda på detta blev vi i lördags lite nogare med låsning till bodar och hus.

Diskuterade det otrevliga i detta, och gick därefter till sängs. Då tog doggsen över..
Säkert en gång i halvtimmen har de stormat ut genom hundluckan och skällt skiten ur
potentiella bovar och banditer.. hela natten igenom.. De som annars sover som klubbade.
Och detta TVÅ nätter i rad. Vet inte hur många gånger jag varit uppe och ropat in dem.

Ja, ja hoppas detta är något övergående annars blir jag ett vrak innan jul, sömn är viktigt!
Nu har jag i allafall jobbat min måndag, hunnit med medarbetarsamtal och så lite datavila..

När jag kom hem hamnade jag mitt i ett "Tomteråd"...
Kan tala om att han fick be om ursäkt för sitt dåliga uppförande...

Tomten skäms

14:e December


Kommentarer
Postat av: Znogge

För ett halvår sedan hade vi en rejäl inbrottsvåg i vår kommun. Väldigt obehagligt... Själv hoppas jag på att två skällande monster har en viss avskräckande effekt..



Hoppas natten blir lugnare!

2009-12-14 @ 19:04:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Skatan

Visst är det skönt att det kommit lite snö. Det har det gjort här i Borlänge också. Så nu har det blivit lite ljusare ute trots decembermörkret. Lagom till jul om det nu inte hinner försvinna förstås. Kramar!

2009-12-14 @ 19:36:51
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Marina

Härligt med snö! Vilket tomte gäng... helsköna!

ha en bra kväll.

2009-12-14 @ 23:23:56
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Helena

Här har vi fått lite mer snö än ni men mer vill jag ha.

Vilket otroligt snyggt kök de nu får i Hult....vad duktiga de är som fixat det mesta själv.

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2009-12-15 @ 07:58:26
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Idag kan det nog bli ett ännu tjockare snötäcke! :-) Fast sen var det väl risk för regn framåt kvällen...? Ja, vi får väl se! Gärna lite mer vitt för min del - det gör gott för julstämningen! :-)



För ungefär två år sen var det massor av inbrott i den här trakten, och man åkte faktiskt ogärna hemifrån några längre stunder då. :-( Men det är inte dumt att ha hundar - de avskräcker absolut! Tjuvarna som härjade här bodde i tätorten, men tack och lov blev de vräkta från huset de hyrde. Dessvärre härjar de väl vidare där de numera bor - så vida de inte bor på något fängelse, men så väl är det väl knappast!? De var bara småfräsare, såna som Polisen bara åkte hem till och "pratade lite förstånd med" då och då... Suck!



Ja, nu när dottern fick tandställning + klagade på att den gjorde ont, så kunde jag faktiskt inte ens komma på någon nära bekant som hade tandställning i ungdomen!? Med andra ord så hade jag inga egna referenser till hur det ska/brukar kännas efter att man har fått en sådan insatt. Men å andra sidan så hade dottern själv full koll på detta, genom alla sina kompisar som redan har eller har haft tandställning...



Ha en fin dag! :-)

2009-12-15 @ 08:16:16
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: marma

Vi hade ju vårt inbrott för sju år sen men nu läser vi i tidningen att det är en ny inbrottsvåg i grannskapet. Hoppas verkligen att man klarar sig ifrån besök denna gång och det önskar jag dig också. Och hundskall kan ju avskräcka förståss!



Kramar/marma

2009-12-15 @ 13:41:20
URL: http://marmagda.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0