Från troschock till doftknock

Öppnade dörren  till altanen på morgonen o möttes av en intensiv rosdoft.
Först fattade jag ingeting sen kom jag på jag lagt 2 rosor i mitt nya glasfat.
Tänk att två rosa rosor kan fylla ett helt stort uterum med sin intensiva doft!

rosendoft

Idag en lugn dag (vad jag vet) behöver lite vila sen igår
Det hade också behövts lite regn börjar se torrt ut runtom.
Vi tillhörde ju inte den skaran som fick någon rotblöta igår.
-Bara jag och bilen på hemresan, här lika kruttorrt tyvärr.
Har man sen egen brunn vågar man inte vattna för mycket.
istället ska jag slösa lite vatten på Troja -hon behöver duscha
efter dessa dy o mosskänningar plus att hon fäller..

Sen dax för lite mys i hängmattan en bok läst på Gotländska
"Svinhugg" av Marianne Cedervall
min läs/lyssnar hörna

På eftermiddagen kom åskan o regnet

Vila på altanen

Kommentarer
Postat av: Susanne

Låter mysigt!

Det är otroligt vad rosor doftar!

Ikväll ska jag hälsa på Eva och hennes lille Alfred!

Ska bli jättekul att träffa dem, Alfred har ju hunnit bli nästan två månader....

Kramisar

2009-07-01 @ 13:22:52
Postat av: Helena

Åh tänk om vi kunde får lite av den vara vi med....åska och regn.

Jag har flera rosenbuskar och de doftar underbart nu.

Brukar göra precis som dig....lägga några i en skål med vatten.

Ha en skön kväll vännen!

Kram

2009-07-01 @ 18:59:33
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vi har bara en rosenbuske och tyvärr doftar den inte. Funderar nästan på att sätta ytterligare en... För visst doftar det underbart!

2009-07-01 @ 19:46:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: engelsson

Ooooooo ja jag e aaaaaavundsjuk.....jag vill ha ett hejdundrande åskväder med ihållande regn..japp på stört vill jag ha det..här e så kvavt att det knappt går att andas..pphhuuuussssttt

2009-07-01 @ 21:02:52
URL: http://engelsson.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0