Mer Tv-kanaler på äldreboendet!!!

kanaler åt folket 
Så har vi då varit o hälsat på svärfar igen på äldreboendet.
Han trivs mycket bra, känner sig som Kungen säger han..
Finns bara ett problem; de har alldeles för lite TV-kanaler!!
Säger då vår pigge o nyhetstörstande endast 97år gamle "farfar" irriterat.
En av de som jobbade undrade lite försynt om vi kanske kan hjälpa honom fixa en boxer..
För de har förstått han saknar de 15 han haft innan, på hemmet finns bara (o ve o fasa) 5 st.
Gullefarfar, som Ida brukar säga, visst kan vi fixa det!!

Som om inte bara detta säger en hel del om vår "ålderman", planerar nu även han för bröllop.
När jag lite försiktigt driftar detta med min svåger o säger att han är ju bjuden.. MEN..?
-Du, säger han det behöver du inte bekymra dig om det minsta, det är redan klart,
och han har redan bestämt med mig att vi ska åka till stan o köpa ny kostym...
För det stod mörk kostym på inbjudan, o den han hade var alldeles för ljus och gammal.
FarmorIngrid drabbades av akut snuva o ögonrinn...

Vem tröttnar först
sep08 med käppens hjälp svingar farfar "bollen", Mindi väntar otåligt på att apportera!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så skönt att svärfar din trivs på sitt nya boende.För alla är det inte så lätt men underbart när det blir bra.



Kram!

2009-07-18 @ 23:10:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Skatan

Härligt att höra! Din svärfar har samma ålder, 97 år, som min pappa som också bor på äldreboende och trivs som fisken i vattnet. Och är pigg och alert, ser på TV men nöjer sig med de kanaler som bjuds, jag vet inte hur många och läser läser läser och skriver. Om man är så pigg och frisk när man är 97 år då kan t o m jag önska mig att bli så gammal ... Kram!

2009-07-19 @ 08:17:06
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: engelsson

engelsson har nog blivit lite småkär i den där krutgubben... Ang Moltas så förstår jag att du längtar..en hel vecka e ju olidligt länge..jag har ju den otroliga förmånen att ha käre barnbarnet i smama hus o få höra trippet av älskade fötter varje morgon när han vaknar..hans rum befinner sig precis ovanför mitt o sambons sovrum..o sen kommer han glatt travande ringer ordentligt o länge på dörrklockan innan han ropar sitt mummmiiiiiiiiiii

2009-07-19 @ 11:34:33
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: anne

Så härligt med en så pigg och alert man i sina bästa år! :)

2009-07-21 @ 21:26:10
URL: http://annnne.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0