Solen skiner himmlen är blå..

..vad det är gott att leva då! Ja idag ser det ut att bli en riktigt fin dag.
Moltas är hemkommen o haft det toppen förstås med moster o kusinerna.
-Vad har du gjort hos moster Lotta? frågar farmor. -Ehhh, leket och pangat!
Kusin Amanda o han har varit på HIgh Chaparall såklart, vilket äventyrför en liten Molt.
Nu ska han vidare till Öland med mamma o pappa, tälta ett par dagar.
De var tämligen trötta på målarfärg o renovering o behövde lite annan luft.

Diligens High chaparall  Barnens by  Lucky Look

Kom på ytterligare en barnhistoria efter läst era kommentarer:

Denna gången var det äldste sonen Christian som var ca 4 år,
Hemma hos storkusinen lektes det cowboys och Fredrik 6 år sa:
-Jag är Luke, vem är du?? Sonen som aldrig sett "Familjen Macahan" ser bekymrad ut.
Han funderar en lång stund så skiner han upp o säger stolt ; Jag är Ove Lindström!!
(Då måste man veta att Ove Lindström är jaktledaren i jaktlaget där hemma.)
Det var sedemera en mycket stolt Ove som gärna berättade historien vidare
Katten

Kommentarer
Postat av: Malin

TACK, jag känner mig verkligen hedrad som ska få vara med!! High caparall ja, där var jag som liten, tyckte det var såå spännnande! Kramiz M

2009-07-16 @ 10:46:13
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: synne

Får en oemotståndlig lust att sjunga Bröderna, bröderna, bröderna, bröderna Cartright.

Pappa Ben sköt en sten i ändan på en ren....

Ja där kom den.

Älskar western. Läste en serie böcker som hette Bill och Ben.

De var nästan lite som Alias Smith and Jones som gick på tv när man var yngre...



Har däremot inte varit på High Chaparal. Men det är inte försent ännu....



Nu ska jag tralla bröderna Cartright och gå ut i köket och sätta på en fika....

Får jag bjuda på en kopp?

Kramen Synne som sitter och ser på Oskan :D

2009-07-16 @ 11:21:51
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Znogge

Kan tänka mig att det var väldigt spännande på High Chaparal! Själv minns jag TV-serien som en av mina favoriter!

2009-07-16 @ 11:24:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: AnnaKK

Ha-Ha!



Ja, här i byn är det svärfar som är jaktledare - så jag kan just undra om någon nån gång har lekt att den var han!? :-D



Mmm, visst är det roligt att fundera ut en massa hemmafix-projekt! Svårare att få balansakten mellan tid, lust/ork kontra pengarna det kostar att gå ihop... Men lite och lite så ska man väl ha kommit runt alla husets rum nångång iallafall, och fått dem som man vill ha dem!? :-)



Ha en fortsatt fin dag!



2009-07-16 @ 14:01:44
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Susanne

Glömmer aldrig denna kommentar om Ove Lindström!

Skrattar gott än idag!!!!

Vi har haft en skön kväll på bryggan med nyfångade kräftor!!!! fick hela 8 st idag! vi tog även upp frysta så det räckte till hela gänget! En otroligt skön kväll på bryggan, bara ni som fattades!

Kramisar Susanne och Roland

2009-07-18 @ 00:17:56

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0