Vilket hantverk!!

Snidad häst o vagn

Denna vackra häst o vagn är det en farbror i trakten av där svärfar bott som gjort.
Vagnen har Lennart (min mans bror) varit med o tillverkat. Finns endast i 2 ex.

Varning nu lite gnäll:
Idag har mannen ensam åkt för att tillsammans med de andra två röja det sista.
Hatar när kroppen sviker mig, OCH jag klarar INTE vara med o bara sitta o titta på.
Mitt största problem (nåväl ibland en tillgång) är min envishet, kör på så länge det går.
Du får väl ta det lite försiktigt säger de välmenade. Lättare sagt än gjort säger jag..
All överbelastning liten som stor gör att jag "ryker" några dagar, det bara är så.
Skrabbfarmor!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jättefin skulptur.=)

Jag är som du envis som synden men med åren har mina leder bara blivit sämre så nu har jag måsta inse att jag inte kan och orkar som förr.

Inflammationerna har gjort sitt men även mitt sätt att tackla min sjukdom har nog hjälpt till att försämra mina leder.

Har jag inflammationer nu försöker jag att ta det lugnt men visst är det svårt.

Ha en skön dag vännen och vila dig nu!

Kram

2009-07-07 @ 11:12:33
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: engelsson

Men vad vacker den var..min salig far var en otroligt skicklig snidare..tyvärr så e det mesta han gjort borta..sönderlekt..bl a en stor Noaks Ark med massor av djur.. Ja visst var geleklumpen vidrig..jag hoppas de kommer med en vettig förklaring på vad det e... Jadu så du har ont idag..inte alls att jag känner igen mig..kör så det ryker o sen kollaps..men du..tror aldrig man lär sig..ingen tröst jag vet..men jag har redan travat in i den berömda väggen..o har bara kommit så långt att jag lyssnar på kroppen när smärtan e ett faktum ..hade ju varit bra o lära sig o bromsa tidigare..stor kram till farmor från mormor o parkera dig framför en film eller nåt idag

2009-07-07 @ 12:02:18
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Znogge

Men varför är det så svårt att ta i lagom? Men det har väl med viljan och ambitionen att göra. Fast man borde lära sig...



Så vacker häst!



Ha det nu gott!

2009-07-07 @ 12:12:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne

Det är allt bra att du tar igen dig redan nu så vi kan köra hårt på lördag! Inte många dagar kvar tills vi ses!

Kramisar

2009-07-07 @ 13:25:16
Postat av: Ingrid själv

Ja den festen missar jag ju inte för allt "smör i Småland"...

2009-07-07 @ 14:32:47
Postat av: engelsson

engelsson kikar till dig..hoppas du mår bättre o har haft vett o vilaL

2009-07-07 @ 19:43:43
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej du!!



Jag och min syster är med i en tävling där vi kan vinna en liten dator :) Vi hade vart väldigt tacksamma om du kunde klicka in dig på:

http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351

och rösta på oss... Det vore så himla snällt :) Det tar ca 3 sekunder du behöver bara klicka på den lilla snäckan bredvid bilden..



Kram// Mia & Mirna



p.s de var fina :) önskar att jag kände någon så händig hehe :)

2009-07-08 @ 02:05:07
URL: http://metrobloggen.se/miiia
Postat av: AnnaKK

Hej!



Ja, det är väl lätt hänt att ta i lite för mycket när man samtidigt också vill väldigt mycket - men jag hoppas du känner dej piggare igen idag!? :-)



Vilken enastående fin träfigur - precis den sortens hantverk som jag går igång på! Ljuvlig!!!



2009-07-08 @ 06:43:30
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0