Billiga hundar


När man springer ner husse som har ett inflammerat knä o rymmer ut genom dörren,
är man ganska billig. Och är det vid 6.00 på morgonen gör det ju inte saken bättre.
Både gubben o jag linkar för tillfället ikapp, han med sitt knä o jag en hälsena.
Som tur är finns det lite moln på himlen idag, inte lika hett som igår.
 Vi har alltid haft hundar men aldrig rymmare (sen har vi inte haft två så tätt förr) 
Men nu återvände två lite skyldiga doggar i allafall man blir både arg o lättad.

Så då har de odågorna rastat sig själva idag och jag ska snart bege mig till staden.
Men först lite välbehövligt kaffe ihop med gubben som fick flexa lite.
Ser fram emot dagen som innefattar träff med kompisen Karina hos henne,
sen shoppingtur till Jönköping, göra stan lite osäker...
Funkar så bra nu med högre bilen (Kia Carens) inga ryggproblem efter.


Kompisen Karina

Mellanlandning hos kompisen o sen åkte vi till Jönköping o A6,
en heldag i stan bara vi ...och några till.
En runda på Ikea hanns också med förutom lite klädköp o god lunch.
Ett litet besök hos svärfar, innan det var dax för hemresa.
På hemvägen kom urladdningen; Jisus vad det åskade o regnade!!
Bilarna stod parkerade längst vägrenarna o man såg ingeting framför sig.
Hemresan tog med andra ord sin lilla tid, men nu välbehållen hemma.

Kommentarer
Postat av: Helena

Härligt att du trivs så bra med nya bilen.

Jobbigt när hundarna rymmer så där.

Vi hade en Chow-Chow hane tidigare och han hade en period när han var runt ett år när han rymde.

Det gav sig ganska snart som tur var.

Hur gamla är era hundar och vad är det för ras?

Vi har viss del av gården inhängnad vilket är skönt.....då kan vovvarna trava på som de vill ute.

Bulldogar har ju ingen jakt i sig så de är inte så rymningsbenägna men Vilda har lyckats ta sig ut en gång när det kom en lös hund hon ville leka med.

Så skönt att ni också har det lite svalare idag.

Hoppas att du hittar en massa fint på stan.

Kram!

2009-06-30 @ 07:50:50
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja då har ni det ni gör med två så pigga krabater.

Det är två år mellan Vilda och Ella.

Vi hade tänkt vänta tills Vilda var 3 innan vi köpte en till hund men det har faktiskt gått över förväntan med dessa två.

Att det gått så bra beror nog till stor del på att de är så olika.

Ella är lugnet själv och Vilda är en turbovariant som gör skäl för sitt namn.=)

Kram!

2009-06-30 @ 08:31:44
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Znogge

Skönt att de kom tillbaka för själv hade jag blivit tokig av oro! Visst brukar de hitta men det finns så många andra faror med trafiken och så...



Hoppas resten av dagen blir lugnare!

2009-06-30 @ 10:30:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne

De hade inget hängande efter sig så de kunde fastna idag i alla fall!

Vi hade en jättehärlig tur till Fiskebäckskil med båten igår kväll det var svalt och skönt.

Kvällarna är det bästa med denna värme, men klagar gör jag definitivt inte! Trots att jag jobbar hela dagarna.

Hälsa Karina och ha det så bra i Jönköping!

Kramisar till er alla!

2009-06-30 @ 11:13:04
Postat av: engelsson

Haha..rymlingar..jag hade två chabradorer..två syrror som hette Casey o Coin..de var totalt hopplösa..den ena hoppade över stängslet på hundgården medan den andra grävde sig under..de var konstant på rymmen

2009-06-30 @ 19:32:05
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: engelsson

engelsson gnisslar tänder av avundsjuka..jag vill oxå bli genomblöt i regnet..en sak e säker..i samma sekund det regnar här så kommer jag o störta ut o dansa i regnetS här e det fortfarande jättevarmt o klibbigt

2009-06-30 @ 20:01:14
URL: http://engelsson.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0