Lördag o marknadsdag

Idag är det marknadsdag i byn, en dag då alla stora som små går man ur huse.
Där finns hoppborgar o ponnyridning, sedvanliga marknadsstånd och massor av blommor.
Av någon anledning blir jag aldrig färdig med mina urnor, hittar alltid  något nytt.
Det dåliga vädret till trots var det tom svårt hitta en parkering...

Och vart man än vände sig träffade man bekanta eller barn från förskolan.
Ida som inte riktigt är van längre blev riktigt utmattad...
Själv blir jag stolt o glad av alla barn som ropar o vinkar.
Kvällen slutar med pub, men själva ska vi vara barnvakter åt Moltas.

Fortfarande inga Ryssar på bloggen...
Ser lovande ut, och sem nedräknaren justerad.

På kvällen barnvakter åt en "Molt" som nu underhållit oss med diverse sång o bus.
-Farmor, vet du jag ska sova hos dig inatt sa han o hoppade jämfota när han kom.
Gullunge, må du alltid tycka det är roligt att vara hos oss liksom Adam.
Vid sju sa han själv att han ville gå o lägga sig och inom en kvart sov han gott!
Dessförinnan har han o Troja busat i över en timme så förstår varför trött..

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vi har också varit på marknad, i Saltkällan.

Cassandra sålde sina hembakade kakor och bullar, allt gick åt! Jag var med som stöd och gjorde av med pengar!

Kramisar!

2009-06-13 @ 16:49:38
Postat av: Susanne

Träffade inte lika många bekanta som jag skulle träffat i Lammhult men jag börjar ju känna lite folk även här nu!

2009-06-13 @ 16:51:22
Postat av: Ingrid själv

Kan bli rätt dyrt med alla stöttningar av skolresor, idrottsföreningar mm. Men vad gör man väl inte..

2009-06-13 @ 17:08:39
Postat av: Ragnvi

Hej på dig farmor o tack för titten in till mig!

Trevlig blogg o underbara foton på bl.a. barnbarnen!

Kramen!

Ragnvi

2009-06-13 @ 22:31:36
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Helen

Kikar förbi och passar på att tacka för titten, alltid trevligt när någon tar sig tid att stanna nå´t ögonblick. Ser att du precis som jag har firat en student nyligt. Antar att du oxå stillsamt undrar hur tusan det gick till. Att de har blivit så stora alltså, gick de inte alldeles nyss på fritids??? ;-)



Jag kikar nog förbi fler gånger. Ha det gott!

Mvh Helen

2009-06-14 @ 01:25:32
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Susanne

Denna gång var det ingen stöttning av skolresa! Cassandra jobbade med bakning för att tjäna ihop lite pengar till sig själv!

Jag tyckte det var en bra idé, bättre att hon får känna att jobbar man kan man tjäna lite pengar.

Jag sponsrade med ingredienserna.

Kanske en blivande marknadsknalle?

Kramisar

2009-06-15 @ 07:19:14

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0