Sovmorgonen som försvann

Nu ligger mina fyrbenta fd vänner pyrt till igen, de tog en lätt morgonutflykt idag.
Redan tjugo i sex såg husse bakdelen på två frihetstörstande försvinna i fjärran.
Det är märkligt annars kan de gå lösa båda numera om vi släpper dem ute.
Men just själva, vi sticker olovandes (Mindi öppnar dörren som skulle vara låst)
får dem tydligen att rymma fortfarande -märkligt, att det ska vara skillnad på det.

Men idag fick de nog vad de förtjänade, kallt o blött regnet stod som spö i backen.
Två tvärt genomblöta hundar ligger nu o skäms i hundburen utan uppmärksamhet.
Det märkligaste  är att de hamnade hos min kollega Linda i lilla byn 4 km bort.
Hon trodde knappt sina ögon när två blöta varelser ville göra henne uppmärksam;
-Snälla ring matte eller husse, vi vill hem till värmen igen.... Flyt de stannade där!



Sex timmars jobb avklarade o ytterligare två timmars möte med diverse "kullerbyttor,"
resulterade i att vi kanske lyckats komma lite närmare en lösning på ett dilemma.
Trött men ganska nöjd ändå, har jag nu tagit helgledigt, dags att packa.
Väntar med iver på morgondagen och helgen i övrigt också.


Kommentarer
Postat av: Christina

Riktiga busungar du har visst. Tur att du hitta dom så snabbt.

2009-10-01 @ 10:51:01
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Oj, det var värst vad långt de drog iväg...! Har hänt då och då att våra hundar (de vi hade förr) gjorde likadant, men dem behövde vi aldrig hämta längre bort än en knapp kilometer (än åt ena och än åt andra hållet). Värst med rymlingar är ju att man är rädd för att de ska förolyckas i trafiken eller nåt sånt. Alltid en stor lättnad när de är hemma igen! :-)



Vad härligt att höra om din kompis som fortfarande är aktiv inom fotbollen - jag vet en och annan som håller på som närmar sej 50, så då är det ju bara att peppa dem till att fortsätta ett tag till! :-)

2009-10-01 @ 12:53:00
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: engelsson

Fyra km..då har de knatat långt..såna rackarhundar..fast smarta var de ju som hittade din kompis..

2009-10-01 @ 16:50:08
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: marie

Vilka bushundar....tur att de stannade hos din kollega!

Hoppas din fredag blir lugn o skön!

Jo, vi har varit tillbaks till Thailand efter tsunamin. På nåt konstigt sätt så hittar jag lugnet där, Jag känner mej hemma. Halva mitt hjärta finns i i Thailand. Efter tsunamin sa jag att jaag ALDRIG mer skulle återvända, mitt hjärta blödde och jag var så ledsen. Men , vi åkte tillbaks och det har kännts så bra! Vi har underbara vänner där som jag saknar. Vi pratar ofta med varandra via MSN o telefon. Men så fort nåt nytt liknande händer så kommer känslan tillbaka. Jag lider så med alla som upplerer såna katastrofer. För det är ett HELVETE att befinna sig i. Går inte att förklara....

Men vi hade ju turen att få fortsätta vårt liv tillsammans.Vi klarade oss. Fast ärren på insidan försvinner aldrig...



Kram på dej

2009-10-02 @ 08:39:16
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0