Ljuva fredag

Finns det nån bättre dag än fredagen?! Särskilt när solen skiner o man är ledig.
Först tog jag en härlig sovmorgon med Mindi vid fötterna, med radion lågt på.
sen kaffe o macka i lugn o ro. Därefter tog jag tag i min planerade storstädning.
Ytterligare två rum är nu färdiga, fönster gardinbyte o sängkläder förstås. Härligt!



Dagens belöning blev en kebabrulle, o trevligt sällskap. För lagom när jag var färdig
slutade farfar jobbet o hämtade Moltas på förskolan och tog med sig honom hit.
Mamma Tessan hade jour o fick jobba ett par timmar till. Mumsigt  tyckte Moltas.
Sen gick han o öppnade ut till altanen; -känner jag behöver lite kall värme, farmor!



Sen var det dax att ut o köra bilen, denna gång skulle det kopplas släp (traktorn) bakpå.
Ifall Adam kommer ska han sitta där säger Moltas allvarligt men du kan med pröva farmor!




Ikväll är vi sen bjudna på kräftskiva hos våra arrendatorer, kul och trevligt.
Blir till att packa cykelkorgen och damma av cyklarna...


Kommentarer
Postat av: Znogge

Så trevligt och ombonat det ser ut hemma hos dig!



Kram!

2009-09-18 @ 17:11:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Åhh har du varit ledig va härligt!



Jag jobbade bara till halv två så jag ska inte klaga! har hunnit med tvättstuga och långpromenad.

Nu såt middagen i ugnen Anders har gjort en fiskrätt med kolja&lax en sås med champinjonkräm och pressad potatis till det.

Jag har gjort en blåbärs/björnbärspaj..jammi!



Ha en fin fredag ha jättekul..kramen

2009-09-18 @ 17:44:46
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Skatan

Moltas och mitt pojkbarnbarn Kaxe har mycket gemensamt ser jag ... traktorer traktorer, lyftkranar, grävskopor ... men traktorerna är de som står högst i kurs.



Underbara bilder om hur du har det runtomkring dig. Ha så kul på kräftskivan ikväll. Till såna tillställningar är det ju bäst att ta cykeln. :-) Kramar!

2009-09-18 @ 17:47:11
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Synne

Hej på dig Ingrid.

Du frestar med kebabrulle en sen (hmm) fredagskväll i nabolandet. För det första finns det ingen som kan göra det här. Och fanns det vore det stängt nu...

Jag blir så sjuk....

Får se om man kan få tag i en riktigt kebab i veckan.



Ser att du har fullt upp. Det är bra. Ingen chans att slöa till där inte. Bra att Moltas och Adam håller dig i gång.

Här har jag precis varit ute i mörkenatta och handlat glass från glassbilen. Det kom två små änglar och lös åt mig när jag skulle gå ner. Jag är så gla i mina grannbarn. De förgyller verkligen mitt liv.



Hoppas förutom det att allt är bra med dig.

Här går det sin gilla gång.

Nacken verker och jag har huvudvärk. Det kan göra mig galen.

Nu ska jag stänga ner datorn och faktiskt krypa i säng.

Ha det gott min vän.

Kram Synne.

2009-09-18 @ 21:21:42
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0