Besvärligheterna börjar reda upp sig

Pappa är på bättringsvägen, härligt. Imorse hade han t.o.m fått gå upp på toa.
Tänk att en sån enkel sak kan glädja en så. Skulle komma upp på vanlig avd ikväll.
Det han var mest bekymrad om idag var att han inte förnyat lottoraden (fniss!)
Han har haft barnbarnen Christian o Andreas på besök i eftermiddag.
Då hade han redan fått flytta upp, satt o pratade med ett par andra gubbar.
Det är inget dåligt KRUT i min gamle far!! Inte utan man blir imponerad!

Själv kände jag lite som så idag; att det nog var dax att ta tag i mina egna bekymmer-
ni vet den gräsliga hostan sen 6 veckor samt den svullna hälsenan..
Hade väl redan ställt diagnosen själv ;) men kan ju inte skriva ut medicinen..
Att hälsenan var ordentligt inflammerad var ju inget tvivel om..
fick rådet att vara still så mycket som möjligt, smörja med voltaren och;
GÅ I HÖGKLACKAT (kan jag inte det i vanliga fall så kan jag väl inte nu?!
Detta tills jag kommer intill på ortopeden... Jösses!
Hostan, mattheten och andfåddheten kommer troligen från mykoplasmalunginflammation,
Något som är riktigt smittsam och har cirkulerat i "byn", säkert det pappa med hade..
Sov ett par timmar efter fyra timmars jobb idag, men nu är jag välbehövligt ledig

Så god vänner i år ses vi INTE på Blåkulla min resa är inställd.
Jag önskar däremot er alla andra en riktigt trevlig resa och GLAD PÅSK!!

Påsken 09
Skickar med lite bildbevis sen förra året!
Som ni ser gick det inte så bra då heller...
Men ingen kan säga annat än att jag försökte!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Nej jag kommer inte heller iväg. Vi får satsa på nästa år. Jag är förkyld som bara den. Hostar, snorar och nyser. Tråkigt med din pappa, men han verkar ju vara av segt virke. Hoppas att allt reder upp sig.

Glad Påsk

2010-04-01 @ 19:28:15
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Znogge

Ah, vilken otur men det kommer fler flygtillfällen! Viktigast att du blir helt kry och skönt att pappan din är aningen bättre!



Ha en fin påskhelg!

2010-04-01 @ 21:54:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ingrid ♥

Så skönt att din pappa mår så mycket bättre.

Trevlig helg på dig

Kram Ingrid

2010-04-01 @ 23:17:24
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Oj...kikade in för att önska Glad Påsk...och läser om tråkigheter...hoppas o ber att alla nu mår bra och att helgen blir så bra den kan bli!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-02 @ 06:14:00
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skönt att Yngve är på bättringsvägen! Segt virke, ja, kan det ligga i släkten? Det där med lunginflammation var allt onödigt! Du har ju redan drabbats av tillräckligt! Var rädd om dig och krya på dig så ses vi väl imorgon, i alla fall en liten stund om du inte kan vara med hela tiden. Glad Påsk, kära söstra mi!

2010-04-02 @ 09:32:06
Postat av: Synnöve

Var iväg till Blåkulla en sväng igår. Men det var skönt att komma hem igen.



Härligt att faderskapet är på bättringsvägen. Man blir lite orolig när ens nära och kära blir sjuka.



Skrattar åt ditt försök förra året, kul med bildbevis hihi.



Nu får ni ha en helt underbar påsk hela högen.

Kramen Synnöve.

2010-04-02 @ 10:44:03
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Härligt att din krutgubbe till pappa mår bättre!!

Ha en härlig påskhelg :-)



Påskkram!

2010-04-02 @ 15:30:17
URL: http://mormormu.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0