Nöjd med helgen..



Kan ju inte vara annat än nöjd med denna effektiva helg! Lite sliten efter dock.
Mina armar vill inte göra vissa rörelser tyvärr, får alltid sota lite efteråt, är van.
Ändå sysslade inte jag med själva tapetuppsättningen det gör mannen så bra.
Däremot för det ju med sig ett o annat som röjning av stora skåpet i rummet..
Och där gjorde jag ett kul fynd, hittade ett urklipp från när Cassandra föddes.
Susanne använde akupunktur och det var text och bild även på barnmorskan-
 som visade sig vara Ida´s kille Filips mamma , tänk så allt kan gå in i vartannat.

Adam fortsätter producera prickar och har feber, Moltas är nästan "prickfri"..
Moltas tog med sig mamma o pappa på inspektion samt hade gott fika med sig.
I gengäld gjorde jag en stor gryta soppa som räckte till alla, trevligt avbrott.
När pappa Christian skulle gå ut på rännet och såga bräder ville Moltas med.
-Jag måste det, förstår du! sa han envist -annars kan ju du hitta på dumheter...
De är så lika Anders o Christian när han var liten och skulle vara med på allt.

Sen har jag ju naturligtvis lekt lite hemvårdare också, söndagar dax för dosett-
ifyllnad åt pappa, och igår blev jag INTE glad. Besvärligt vara mittemellan flera
lansting som vi är. Vårdcentral ligger i ett och vår ordinarie lasarett i ett annat.
 Som inte det är nog, skickas vi till ytterligare ett lasarett vid större undersökning.

Nu hade apoteket tagit medicinlistan fr när pappa var inlagd i Värnamo, skrivit 
de nya ihop med de gamla.. sen hade Jkp gjort en tredje version.. Vad var rätt?
En gullig sjuksköterska i Värnamo hjälpte mig göra rätt idag, och vi kan säga det,
var tur jag reagerade.. Annars hade han fått dubbelt av några bara olika namn..


Kommentarer
Postat av: Znogge

Ja, det var verkligen tur att du reagerade. Sådant får inte bli fel...

2010-04-19 @ 20:11:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: engelsson

Hejdu..jag e oxå väldigt glad över att vara tillbaka.. Detta med värk i armarna känner jag så väl igen..inte lätt att hålla igen när något projekt e på gång..lite fasar jag för renoveringen av huset..men vi e så många som ska bo där så vi får hjälpas åt.. Det blir jag o sambon o yngsta dotter på övervåningen o äldsta dotter med man o son på nedre våningen o sen ska vi inreda vinden till mellandotter med pojkvän,,så det blir återigen ett kollektiv men denna gången bara med familjen....

2010-04-19 @ 20:12:40
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Lena

Det var ju bra att ni fick ordning på all medicin.

Jag tror jag har missat något inlägg om Adam och Molta. Har de fått vattenkoppar?? I så fall kan du väl skicka över några prickar till oss så att Pontus kan få det.

//Lena

2010-04-19 @ 20:26:56
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Mmm jomen så är det..jag är i dina trakter ibland..aj..inget kul med värk du..hoppas det går över..

2010-04-19 @ 20:54:56
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Själv är bäste dräng du! Tur att du reagerade!

Himlans fin bild på vacker ljuslykta!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-20 @ 08:10:27
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Slarv från deras sida tycker jag. Borde de inte kolla sånt när de vet han varit inlaggd?

Tur du var vaken där alltså.



Så skönt att Moltas snart är prickfri. Känner hur de kliar de däringa prickarna alltså...



Nu får ni ha en fin tisdagskväll.

Kramen Synnöve.

2010-04-20 @ 17:40:53
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0