Nedräkningen till jobbet börjat..

Tror nog annars att många börjar idag, iallafall gör de flesta så här omkring.
Var tacksam idag att jag ännu är ledig, trött ont i huvudet och lite raspig i halsen..
Med mannen som varit krasslig hela veckan är det väl inte så konstigt dock..
Bärplockning
Helgen har varit intensiv med en snart 4-åring i huset. Men han är så lätt att ha.
Det blir ju lite så att när man träffas så ofta, både Moltas o Adam känner sig hemma.
Men man lägger ju upp dagarna lite på ett annat sätt. Tidiga morgonar t.ex....
Gungeligung
I Fredags kväll var vi på nyöppningen av "Möbelrikets Värdshus", mycket gott på bordet.
Vi hoppas de nya ägarna klarar ruljansen lite bättre än de förra som hade det i 6 mån..

De serverade en Småländsk buffé, olika varma och kalla delikattesser från närområdet.
Denna gång är det 10 personer som är ägare, med olika roller i företaget en del mer aktiva.
Alla med intresse av att driva detta samt anknytning till företag/industrin här i samhället.
Ett litet annurlunda koncept, vi får väl se men fördelen är ju att de vet vad folket vill ha.
Pubkvällarna kommer tillbaka, trubadurer även det från trakten. Ska bli kul att följa detta.
Högskolan
Lördagen tillbringade vi Jönköping. Var med dottern och tittade på hennes nya högskola.
Den låg ju verkligen centralt och bra. "Lärande och kommunikation" som blir hennes låg
bredvid de andra som "Handels" och "Tekniska" alla stora skolor med ungefär samma antal
elever som det var på Södertörns i Stockholm där hon gick Journalistik A och B nu innan.
Högskolan
 Moltas och faster
En runda i staden hanns också med och tapetköp till rummet uppepå. Dottern var med och valde.
Blev lite i "retrostil" får se när vi får tiden att ta tag i det hela. En del att spackla och måla först.
På hemvägen hade Moltas ett väldigt sjå att hålla farmor vaken-ellerom det var tvärtom ;) 

Igår bakades våfflor och såldes hantverk i "Hjälmsbodarna" tillsammans med kompisen Lena.
Hon är en av de drivande krafterna och deras ordförande. Men denna gången svek gästerna.
Regnet stod som spön i backen och vi fick en lugn eftermiddag. Annat mot förra sommaren.
Gjorde ett eget "fynd" de här båda "filurerna" pockade på att få följa med mig hem i korgen!!
Underbara
Samt tog mig i kragen och lämnade dit en del av mina armband och halsband jag tillverkat.

Mina smycken

Olika hantverk från bygden
Hantverk


Kommentarer
Postat av: Znogge

Själv har jag en veckas ledighet kvar men sedan börjar allvaret igen. Men det märks att fler och fler återgått till plikterna. Lite tomt...

2010-08-09 @ 10:24:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nilla

Jodå, nog börjar jag arbeta i dag. eller rättare sagt i kväll, första nattpasset efter semestern. Känns lite drygt. Hoppas att du har haft en bra sommar med dina nära och kära. Vi har haft en arbetsam, intensiv men också väldigt rolig sommar.

Kram

2010-08-09 @ 11:54:42
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Jag har en vecka kvar...så jag njuter fortfarande av ledigheten.

Visst blir det lite annan ordning när man har besök ;))

Pubkvällar med trubadurer låter som en mysig tillställning.

Kram

2010-08-09 @ 22:04:57
URL: http://www.susannep.blogspot.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0