Julen är här!

Nu är det mesta färdigt, skinkan är kokt och griljerad. kålen brynt, gröten kokad.
Och framför allt är granen klädd och på plats!
Granen
Ena fotöljen bars ut på altanen och då skulle de här båda med ut;
Där ute satt de sen som ljus och tittade in på oss när vi klädde granen.
Mindi och Troja
Med de här bilderna önskar jag er alla;

En riktigt God Jul!!!

Och avslutar med en bild på den här Nissen som kom i brevlådan igår:
MoltasNissen
Och hjälp mig nu hålla tummarna så "extradottern" kommer helskinnad fram med tåget imorgon.
Kan ju säga att det känns lite sådär, hörde ju att tågen står helt still idag från stockholm..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej min goa vän.

Ser att du fått in en vacker gran. Klart hundarna ska se när den bli klädd.

Här sprider sig doften av jansson genom huset. Det står två i ugnen. Sen är det skinkan. Så ska jag klä granen. Sen, sen är det jul....



Ska baka ett vörtbröd tänkte jag, men det är ju inte nått bal med. Det fixar sig ju medans man gör annat.



Är ensam hemma fram till över midnatt. Maken jobbar. Men i morgon och tre dagar framöver har vi ledigt tillsammans och ska njuta. Av god mat, klappar, att få vara tillsammans och bara vara.



Hit kommer nog inte tomten så jag fäster din bild på den söta nissen på näthinan så jag får tomten hit med på nått vis :))

Håller tummarna för att extradottern kommer tryggt fram...



Önskar er alla en riktigt GOD JUL.

Kramen från Digernes.

Synnöve.



2010-12-23 @ 16:52:52
Postat av: Annelie

Vi får verkligen hoppas att trafiksituationen löser sig! Ha en riktigt skön Jul!

2010-12-23 @ 19:06:34
URL: http://dartanjang.blogspot.com
Postat av: Znogge

Önskar dig en God Jul!

2010-12-23 @ 21:16:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: carina

Önskar dig en God Jul :)

Kramar

2010-12-23 @ 22:53:48
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Ninni

Va fint hoppas dottern kom fram i tid så ni fick en härlig Jul tillsammans=)



Vovvarna är såå fina. Ha en god fortsättning stor kram

2010-12-26 @ 10:16:48
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0