Gårdagen försvann..

En utbildningsdag inne på AV-Media på universitetet är alltid mycket bra och effektiva.
Vår It-pedagog skrattar åt oss för efter fika, lunch etc hänger vi "elever"på låset direkt.
I vanliga fall brukar läraren få vänta på sina elever, inte härinte! Här är det tvärtom..
Snabbt, snabbt in så vi hinner med så mycket om möjligt. Svårt få den tiden på jobbet.

Denna gången gav hon oss tid att leta, hitta länkar mm. Bra verktyg såsom mindmap
på nätet.Adress: my.lovelycharts.com om någon är intresserad. Man måste registrera sig
 men finns en enkel version som inte kostar något. Nackdelen är att man bara kan spara 
en åt gången på den sidan. När man vill göra en bara ta bort den gamla. Ser proffsigt ut!
Tyvärr blir ju texten för liten här i och med den dras ner i storlek men ni kan ju se tanken
Hjälpmedel vid temaarbeten 
Vi fick sk."Wikisidor" med tips o ideér där förskolorna kan ta del av varandras arbeten.
Detta är en "enkel hemsida" där man kan gå in o fylla på med länkar o tips vart efter.
Använde faktiskt mindmapfunktionen för att sammanställa vad vi lärde oss för kollegor.
Lite nyheter om hemsidan hanns också med, nu har de flesta kommit igång med det nya.

Idag är jag ledig, nåväl ett par tim hemarbete har det allt blivit, gäller passa på medan
det finns färskt i minnet liksom... Ikväll ska vi ut med en av kollegorna som fyllt 50 år.
Det blir god mat och bowling (själv får jag stå över det p.g.a min arm) men får heja på!
Dottern har övergett föräldrahemmet för pojkvännen, tills imorgon när vi hämtar dem.
 


Kommentarer
Postat av: Sinna

Ja det måste vara roligt och vara lärare när eleverna är så ivriga ;-)

kram och ha en härlig fredag

Sinna

2010-02-12 @ 14:45:04
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Lena

Ha en riktig mysfredag!!

//Lena

2010-02-12 @ 15:17:01
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ska kolla in den sidan! Ser proffsigt ut. Skönt att pengarna kom fram...ha en fin kväll, kramen från mig

2010-02-12 @ 17:10:45
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Önskar dig en trevlig kväll även om du får avstå idrottsövningarna.

2010-02-12 @ 18:16:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Synnöve

Fredagen som försvann. Låter som en titel på en rysarfilm hehe....

Hoppas inte lördagen försvinner för dig iallafall.



Här sitter man uppe och ser på OS invigningen.

Det är så kul att det kommit igång.



Ha det gott nu min vän.

Kramen Synnöve.

2010-02-13 @ 03:31:59
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0