Bloggväns funderingar...

Ännu mer snö har vi fått idag, jag som annars känner mig rätt nöjd med det vi har.
Mycket roligare att få, var en ny extrafin award från allra bästaste bloggvännen Anki.
Precis som hon skriver har man fått många nya härliga vänner, men en o annan
fastnar man lite extra för. Själv gillar jag när man liksom"känner sig som hemma".

Har precis skrivit 7 sanningar om mig efter de andra tre awarderna jag fick i veckan..
(Där finns även reglerna för er som ska skicka awarden vidare!! Klicka på länken!)
 Vem jag skickar vidare till o varför? vänder på det o tar mina 3 nyaste som jag lärt känna:
Lena, Marina och Margaretha!! -För att det är spännande med nya vänner!!! Sen om det
finns "frivilliga" bland alla mina övriga vänner ingen nämnd och ingen glömd, varsågod! 



Jag gillar värme och humor. Bloggare som bjuder på sig själva, kan skifta mellan
allvar och glädje. Bilder hjälper till att fånga mitt intresse och gör det hela roligare.
Annars är det nog ofta lite samma yrken,: Ninni, Znogge eller kansket att man bor/ 
gillar djur och natur som Anki, Synne,  Ragnvi, fru Jacobson, Ingrid, Anna KK m.fl...
Hundar, katter ja det har de flesta av mina vänner bl.a Helena, Margaretha, Marina.
..Eller/och att man har barnbarn Nilla, Anki, Skatan. Mormormu, tant Brun, Engelsson

Ofta har jag hittat nya genom att hoppa mellan mina vänners kontakter och vise versa. 
Och nu  närmar sig snart 1år jubileét!!( i Mars) tiden går verkligen fort när man har kul!
Aldig trodde jag att man skulle kunna hitta så många nya vänner bara genom bloggen!!
Däremot har jag kännt att jag vill ligga på en lagom nivå inte känna stress över att ha
allt för många bloggvänner att titta in till. Började fundera på vem som var min första..

Har inte tänkt på det innan men min allra första vän som jag hittade (minns inte hur)
finns faktiskt kvar fortfarande!! Hon är oftast den jag går först in till kan jag erkänna.
Första kommentaren gjorde hon hos mig den 22 Maj!! Tror att jag hittade henne..eller?
Någon som känner sig skyldig? Glad, solbränd och lätt resgalen kan hon beskrivas som..
Ni andra kan gärna också få gissa, tror nog ni är flera där ute som vet vem jag menar..
 Naturligtvis är hon också utnämd att motta denna vackra award som Anki specialgjort! 

Svar kommer imorgon, om ni nu inte fuskar o kollar efter förstås!!!

  


Kommentarer
Postat av: Marina

Tackar, tackar!! Funderar tills i morgon.

Ha en riktigt bra kväll. :D

2010-02-02 @ 15:42:52
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Ja snö har nog alla i vårt avlånga land fått så det räcker och blir över.

Grattis till din Award

Kram Ingrid

2010-02-02 @ 19:32:26
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anki N

Tänk jag hade missat "din sju beskännelser" den där femitoårsdagen...den passerade jag förra året, vilket innebär att mitt liv börjat..var någon som sa det börjar vid 50..ler. 1 år på bloggen. Ja de e värt att firas ju. Var blir det för tårta...?? Tänk en vacker dag ((undrar om de blir i vår tidsålder)) kan man faktiskt servera mat o dryck till varandra genom datorn..alltså med vår tids utveckling måste detta bara bli verkligehet.

Till slut blir det kanske så att folk inte behöver gå ut längre, man kan sitta hemma o sköta precis alls. Näää, fy vad trist. Men de gott att datorerna finns o allt som bjud där i exempelvis goa bloggvänner.

Oh så är du Herr Nilssons dotter...så gott!! Ett högst ovanligt namn eller?! Vet du jag har haft 3 son namn i mitt liv. Storartat. Annars är jag Åkersdotter o det funderade jag på att ta som efternamn en gång.

Nu ska jag narna...natti natti.

Kramiz Anki N

2010-02-02 @ 20:49:03
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Nu har jag varit ute en stund och "testat snödjupet", och efter som det var just djupt så är jag inne nu och byter strumpor (och snabbkikar lite på datorn! Fniss!). Det är snart inte bara dagisbarn som försvinner i drivorna, utan även vuxet folk! ;-) Ska se om jag kan hitta några stövlar också innan jag ger mej ut till snöskyffeln igen...



Ja, tänk vad mycket trevligt folk man har träffat på genom bloggandet - såna som man förmodligen aldrig annars hade träffat. Det är verkligen KUL!



Ha det så mysigt i det vita! :-)

2010-02-03 @ 09:44:08
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Anki N

Ville bara slinka in o säga God morgon tills jag tittade på klockan då blev det God middag.

Kramiz Anki N

2010-02-03 @ 12:03:26
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Det här inlägget skulle jag ha kunnat skriva själv. Stämmer väl in på mig också. Din första bloggvän kan väl inte ha varit någon annan än goa, glada, Ninni. Som jag faktiskt har träffat en gång.

Kram

2010-02-03 @ 12:38:43
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Go ettermiddag på dig.

Grattis till dig och den fina utmärkelsen.



Hon är en guldknupp den där Fru Nilsson hihi....



Här snöstormar det. Så jag håller mig inne. Men måste nog ut och skotta sen igen....

Kramen Synnöve.

2010-02-03 @ 13:53:34
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Margaretha

Tack snälla du !!! Jag skall ta mig an utmaningen så fort jag hinner ;o)

Kram på dig

Margaretha

2010-02-03 @ 17:49:04
URL: http://catfriend.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0