Intensiv gårdag..

Ja igår hann jag aldrig skriva något inlägg får bli ett komprimerat tvådagars istället.
Vaknade och var riktigt förkyld igår (vaknade o vaknade var mer problem att sova)
Vädret var plusgrader och lite regnigt.. Snön rasade från taket så jag hoppade högt!
Och äntligen känns det som kanske, kanske vintern börjar släppa sitt värsta grepp!!

Dottern hade hemuppgift att fota någon i sin yrkesroll, så efter frukost åkte vi fram till företaget.
Vår Tessan fick under en timmas tid känna på hur det var att ha "paparazzi" hängandes efter sig
Handling inför kalaset var också ett måste, och på de hala vägarna ville jag inte åka dubbla resor
Men innan vi åkte hem igen, passade vi på att ta en fika, och jag åt faktiskt årets första semla!!

Så blev det städning, baka kladdkaka och matlagning för hela slanten, ingen rast och ingen ro.
Körde givetvis lite med ungdomarna och mannen när han kom hem också. (Jobbar till 13 fred)
Hann t.om lägga upp fötterna en halvtimma innan folket anlände vid 17 tiden. Känns som vi var
förkylda klubben allihopa. Varit och är en ruskigt seg förkylning med hemsk hosta, o svårt sova.

Blev gratulerad med två valfria ticnet biljetter, så nu blir det nog Winnerbäck i sommar!! Härligt!
Hörde att han t.o.m gör en spelning bara några få mil härifrån, det blir ju perfekt! Fina blommor,
lite pengar, en tunika av dottern fick jag sist hon var hemma, den passade jag på att inviga igår!
En sony-walkman av mannen var perfekt. Jag som gillar lyssna på olika talböcker, radio o musik .

Ännu en natt med dålig sömn, men det går väl över. Har nu ätit en sen frukost tillsammans.
Alldeles strax är det dags att köra dottern till tåget igen, o Filip till stan. Några dagar går fort
I veckan åker han upp till Ida och om två veckor kommer unga fröken hem igen över helgen.
Lägger upp bilder senare idag, nu är det dags börja plocka ihop oss och ge oss iväg i halkan.


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Härligt firande trots förkylningen.

Förstår att det inte är kul att vara förkyld. Mitt har gått över tack och lov....



Nu får krya på dig, tänka på Winnerbäck och se frammåt.

kramen Synnöve.

2010-02-28 @ 06:30:42
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Himla trist (och typiskt!?) att bli dunderförkyld lagom till sitt kalas och så där - men det ser ju ut som om det blev ett fint sådant iallafall! :-)



Krya på dej nu, Ingrid!!!

2010-02-28 @ 16:28:26
URL: http://bildvild.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0