Jobbaredag igen..

Jaha så har man redan klarat av denna veckas första dag, och det utan för mycket trötthet.
Alla personal är nu friska igen liksom de flesta barn. Det var även Moltas första dag tillbaka,
så farmor frågade om han ville följa med hem, när jag slutade, så blev dagen ju lite kortare.
I hallen stod Adam och sneglade lite avundsjukt, men Moltas fann på råd och sa pedagogiskt:
-Adam, nästa gång blir det din tur förstår du att följa med farmor hem..paus.. då kan vi båda!
Rättvist eller hur? men Adam såg ganska nöjd ut ändå och vinkade glatt -ses imånn Fammo!!

Vad prinsen gör nu???

trötter

Medan farmor hämtar sig efter färden hem i ett snöoväder som hette duga!
Kan det aldrig bli nåt slut på denna snön???


Efter att myst färdigt och vaknat till igen, gjorde vi middag och kladdkaka
till jobbarna dvs farfar, mamman och pappan kom hem

På kvällen träffade vi vänner och planerade lite... ja vadå.. min mun är förseglad.
Väl hemma igen ringde en bekymrad och ledsen dotter; tåget hem var inställt!!
 Rena turen pojkvännen kollat hemsidan. Det tog oss sen drygt 2timmar att komma
 fram på telefonen till Sj och boka om. Nu är det bara att hålla tummarna igen!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skönt att de har frisknat till nu.

Lyckans ost som är farmor. Jag längtar redan till barnbarn. Men det är inget jag nämner för dottern (21 år). Det blir när de själva vill och har lust.

Jag har ändå fullt upp med mina andra barn 16 år och 7 år.

//Lena

2010-02-22 @ 16:28:26
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: soffie

va skönt att han är frisk nu å va goo han är!

usch å fyy för kylan å all snö,jag vill ha sol å värme nu men undrar va lång tid det tar innan all snö är borta,

gokväll

2010-02-22 @ 20:20:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Synnöve

De är så smarta de där små grynen.

Hade grannkillen nere i går. Han ringde och frågade om han fick komma ner och leka med lego. Klart han får.

Systern rider ju och jag frågade om inte han ville börja med.

Då tittar han på mig och så säger han: NÄe det vill jag inte för hästar har inget tak!

Så nu vet vi det.



Gulligt han sover på sängen. Det tar på att vara på dagis.

Är så avis på alla farmödrar och mormödrar. Jag vill ju med...

Men eftersom man inte kunde få barn, så blir man ju heller i mormor/farmor. Men man kan vara standin :D

Kramen på er nu.

Synnöve.

2010-02-22 @ 21:05:53
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anki N

Så sött han sover. Nja vägarna nu, är inte roliga. Vi har fått mer snö idag, man blir inte äns förvånad längre..

Däckade en stund idag jag - utmattad o förfrusen. De har ju varit snorkallt...brrr

Kramiz Anki N

2010-02-22 @ 21:56:04
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ann Catrine

Grabben verkar räkna ut det bra (för hans del),och kanske inte alldeles rättvist... Smart kille!



Nattinatti!

2010-02-22 @ 22:02:41
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Susanne

Inställt var det.JA!

Har försökt skicka iväg Cassandra med tåget till Stockholm 2 gånger nu, Inställt i går morse från Uddevalla, Precis som de flesta andra tåg!

Nu har vi bestämt att hon stannar hemma för vi vet ju inte när vi kan få hem henne igen och inte heller var hon hamnar så vi ville/vågade inte skicka iväg henne. Hon får stanna ett par dar längre på påsklovet istället. Fint kort på dig och Molten!

Kramisar Sus

2010-02-23 @ 07:47:31
Postat av: Christina

Att slicka visparna ser ut att vara väldigt gott.

2010-02-23 @ 08:09:26
Postat av: Sinna

Åhh vad mysigt med "småttingar" Vad härlig bild när han sover :-)

Tågen är verkligen helt hopplösa nu... Blir bilen för min del idag igen :-( Hoppas att det ordnar sig för dottern!!

Kram Sinna

2010-02-23 @ 08:26:28
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Anki N

Hummmm...nu kliar jag mig lite i huvudet. Var ju här igår o skrev men då var inte inlägget så där långt...?? aha du har uppdaterat ...kli kli..



Spännande med förseglade munnar...fast jag tillhör nog de där som inte är de minsta nyfiken av mig. Men när du väl berätta då glädjs jag med dig.



Kramiz o snöig dag...pust pust

Anki N

2010-02-23 @ 10:46:27
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0