Litet sjukbesök..

Idag var Adam sjuk, hade feber det är inte så vanligt annars. En tålig o pigg kille.
Mamma i huset hade åkt på mässa i Norge, med ett plan som var flera timmar sent.
(Kan här tala om att även flygkaptener kan köra fast i snövallar....) Så farmor gjorde
en snabbinsats direkt efter jobbet, så pappan kunde åka till affären och handla lite.

Sjukling
En ovanligt stillsam kille var det men efter lite alvedon började glimten komma tillbaka.
Att sen pappan återvände med lite gott fika till oss alla gav också lite förnyad energi.

Glömde ju skriva igår att vattnet äntligen återvänt till andre sonens hus, mannen jublade.
Tre dagars slit gav äntligen lön för mödan, och de där uppe i fjällen kunde pusta ut igen!!

Moltas åker skidor

Och sist men inte minst naturligtvis var det Ninni som var min första bloggkontakt!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Skönt att du kunde rycka ut och vara barnvakt. Tacksamt med farmor som är beredd.



Kram

2010-02-03 @ 20:12:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Stackars liten ser lite hängig ut!!



jippi vattnet tillbaka va skönt...

Men åhh va du är rar får jag en award och så himla söt..va var jag din första bloggvän så kul.



Ja jag tror nog du var den som hittade mig..och vilken tur för mig!

Och tänka sig jag har ju barnbarn jag med..hela fyra stycken, men "bara" bonusar.

jag skriver sällan om dom eftersom dom bor en bra bit bort och dom vill helst inte att jag lägger ut bilder ( ja iallafall två av dom)



Tack igen söta du..och förresten om du har kvar halsbandet köper jag det gärna..kramelikram



2010-02-03 @ 20:23:21
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Lena

Hoppas Adam kryar på sig snabbt!

Jag måste säga att vi har haft tur med våran son (7år), han har inte varit sjuk på länge (peppar peppar ta i trä...)

När han gick på dagis var jag hemma 1-2 gånger i månaden. Då trodde jag ett tag att det var något fel med hans immunförsvar. Men som tur är så vände det.

//Lena

2010-02-03 @ 21:20:59
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oh vad härligt att de fått ordning på vattnet, vilket elände sånt är. Du..förstår du saknar den där boken, men den finns säkert i något gömme eftersom du bor där du växte upp. Leta..oh leta så dyker den upp. Jag har mina poesiböcker kvar, dagböckerna däremot har jag bränt upp. De var så mycket kladd o dant i dom så de gick ändå inte att tolka..ler. Nog är de kul med gamla saker från barnsbenenstiden.



Så har du fått mysa med barnbarn idag...härligt. Min lilla tjej bor ju så långt från farmor, eller nej de e farmor som bor långt från henne, de var ju jag som flyttade. Men vi ses rätt ofta ändå, de e skönt.



Japp i morgon ska jag ut på lite äventyr...skoj.

Kramiz Anki N

2010-02-03 @ 21:34:47
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Marina

Så söt! Man ser hur trött han är, men blicken är dock lite nyfiken. :D

Ha en bra kväll.

2010-02-03 @ 22:00:14
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Tur att farmor finns! Hoppas killen kryar på sig snart! Och så skönt att läsa att vattnet kom åter!

Idag vräker det ner snö här o blåser halvstorm...blir till att hålla sig inne o packa kartonger...

Kramen!

Ragnvi

2010-02-04 @ 06:32:32
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Gudars vad det måste ha frusit i rören när det tog så lång tid att få ordning på vattnet igen!? Men bara inget gick sönder så det blev vattenskador eller nåt annat elände, så får man ju vara glad. :-)



Mmm, alvedon och fika hjälper ofta bra mot feber! Skönt att han piggade på sej, och idag är han förhoppningsvis helt okej igen. :-)



Idag har det pratats om att det ska bli samma krav på rattnykterhet inom flyget som vad det är i den vanliga trafiken... Hallå, va´!? 8-X Man kan ju bara undra om det på nåt vis har varit problem med berusade piloter och så där...???



Ha en fin dag! :-)

2010-02-04 @ 12:43:44
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Vilken tur att Adam har en sån go farmor som du.

Han ser lite hängig ut den stackarn. Att vara sjuk är inte nått mys varken för liten eller stor.



Så det gick iallafall ett flyg. Det är bra. Annars har de varit massor av inställda flyg de sista dagarna på grund av vårt snökaos.

Det vräker ner ännu.



Så skönt att vattnet är ok igen. Inget vidare med frusna rör som dessutom gå läck när det tinar.

Nu kan de njuta lite till där de står på den LÄNGDskidan.



Ha nu en toppers torsdag min vän.

Kramen Synnöve.

2010-02-04 @ 13:39:56
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0