Återblickar

Adam och farmor höll reda på varandra idag medan övriga jobbade.


Det hör ju till att man ska summera lite av det gångna året.. Så håll till godo:

I Januari tar dottern det stora steget och flyttar upp till Stockholm för att läsa journalistik.
Hon har hittat ett rum att hyra i en villa bara ett par stationer från högskolan, men så litet.
Idas första boende
I Mars går jag en utbildningsdag om bloggar i förskolan, men eftersom cheferna inte var redo
får vi vänta med att starta upp någon. Med mitt nyvunna intresse startar jag då upp en egen!!
Påskfest
April har vi familje påskfest med olika aktiviteter utomhus. En härlig vårdag med sol och värme.
Jag och ett gäng damer firar Eva P 50 årsdag i Köpenhamn. Härligt, varmt och soligt har vi det.
Köpenhamn 
I slutet av månaden tar vi vår traditionella tur till Öland. Hyr en stuga som vanligt av kommunal.
Denna gången har vi tur och får testa den alldeles nybyggda strax utanför Borgholm. Härlig vecka

Borgholm
I Juni får vi den glada nyheten att bröllop stundar för vår Andreás och hans Maria, spännande.
I samma veva går färden till Bohuslän för att fira Rolands 50 årsdag. En som vanligt lyckad fest!

Rolands 50-års fest
På sommaren blir min svärfar sämre. Vi tar det gemensamma beslutetet om flytt till boende
på ett servicehus, och lägenheten säjs upp. Många flyttlass blir det denna sommar kors o tvärs.

farfars flytt
Sista helgen i Juli drar flyttlasset upp med dotterns pick o pack till nya lägenheten i Stockholm
Vi hinner få ett par dagar där tillsammans innan vi vänder tillbaka. Lägenheten var toppenbra!!

Ida´s lägenhet
I slutet av sommaren somnar svärfar in lugnt och stilla, men ändå lite oväntat. Sorgen är svår.
Helgen innan bröllopet är begravningen, sorglig men så vacker. Blivande brudparet sjunger/spelar.


Sorgen och glädjen går hand i hand.. Äntligen är det dags för Bröllopet, brudparet bedårande vackra.
Bröllopet hölls ute vid en sjö och vädret höll sig hyfsat. Festen blir så lyckad, med varierade upptåg. 
Vigsel
Semestern är slut.. och vi med.. Tar ett tag in på hösten innan vi hämtar oss och får nya krafter.
Men någon gång där välkomnar vi en ny medlem in i familjen, dottern kommer inte ensam hem..

I Oktober går den stora Hummerfesten av stapeln, hela gänget drar upp till Bohuslän i tre dagar!!
Vilket omhändertagande av värdparet och grannfrun Lotta. Att kunna härbärjera 22 pers är inte illa!!
Hummersafari
Helgen efter tar Susanne och jag tåget upp till Stockholm och hälsar på Ida några dagar. Lyckat!!
Vi såg oss om, handlade, besökte Ida´s skola lagade god mat tillsammans och tog långpromenad.
Hos Ida
I December firade vi dotterns 20 årsdag, fattar inte vad åren tagit vägen. Vår lillflicka är nu vuxen!
Härligt få hem henne igen några dagar efter ovanligt lång tid utan hembesök. Tur att internet finns!!

Ida 20 år
Och så var vi framme vid Julfiranet, som alltid är lika speciellt. God mat och mycket mat..
Dagen firades med alla barn och respektive, barnbarnen samt Tessans mor och mormor.
julen 2009



 

 


Kommentarer
Postat av: Nilla

Ja det har hänt en hel del under "ditt" år. Kul att summera så där. Har sett fler som gjort det.

Kram

2010-01-04 @ 12:12:22
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oh ja, tänk vad mycket som händer under ett år.

Jag funderade på om jag skulle....ähh...med mitt minne skulle de ta flera veckor att få ihop det...haha.

Kul att läsa. Öland förresten...där bor ju NÄSTAN jag.

Kramiz anki n

2010-01-04 @ 12:24:53
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Anki N

Var i vårt avlånga land är igentligen du placerad?? Vi kanske är grannar..ler

Anki N

2010-01-04 @ 12:26:11
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Anki N

Ja men då är vi ju nästan grannar...ler. Antar att du bor i inlandet då kanske. vi bor ju mer ute vid kusten vi. 9 km till havet närmare betämt. Vi har väl 8 mil till Växjö. Växjö är min favoshoppingstad...jobbade där i 5 år tidigare...

Snöiga hälsningar från kustsidan.

kramiz anki n

2010-01-04 @ 14:06:31
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Lena

Spännande för din dotter att plugga i Stockholm.

Min dotter har kommit in på Friidrottsgymnasiet på Lidingö. Fast hon har inte tackat ja till platsen än. Vi måste lösa den ekonomiska biten också.

Och det känns tufft att släppa iväg henne till Stockholm, hon är ju bara 16 år. Men friidrotten är allt för henne. Hoppas vi kan släppa henne utan att vi själva ska sitta med tom plånbok.

//Lena

2010-01-04 @ 20:49:38
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Så mycket ni har upplevt under ett helt år

Kram Ingrid

2010-01-04 @ 23:42:27
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hejsan,

Jag vet att reklam kommentarer är ingenting man gärna läser, man bryr sig inte om dem.

Men denna kommentar handlar om att väcka en tanke, denna kommentar handlar om att hålla hoppet vid liv.

Så läs gärna mitt inlägg och ägna det en tanke, fundera på vad du kan göra.



http://elitecyclist.blogg.se/2010/january/en-sang-for-alla-dem-som-vagar-dromma-och-hal.html



Jag tackar för att du läser kommentaren, hur du sedan gör är upp till dig.

Gör ett inlägg och länka till mitt inlägg eller kom på något själv, våga göra någonting!



Vänliga hälsningar

Matilda

2010-01-04 @ 23:50:38
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Ja, tänk vad det händer mycket på ett år - när man tänker efter! :-) Det skadar inte att göra en sån här ordentlig återblick, tror jag, för annars är det nog lätt att man bara tycker att det inte har hänt nåt speciellt alls - eller möjligtvis mest bara tråkiga saker... :-X



Hoppas det händer något trevligt idag - också!! :-)

2010-01-05 @ 08:08:06
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Så himla trevligt att få en titt av året som gått hos dig!Verkligen en bra idee att ta efter...



Kramen till dig!

2010-01-05 @ 09:31:15
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Marina

Vilket härligt år! Hoppas att nästa kommer att bli minst lika bra!

ha en bra dag!

2010-01-05 @ 11:09:29
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Anki N som inte är vän med sin blogg

slinker bara inom o lämnar en snöig hälsning. Kanske hade smhi rätt den här gången när de utfärdade klass1 varning .......de vräker ner..

Sanningen är: jag är rätt trött på kyla o ny snö nu, de var så bra så, som de var innan de började igen...ler

Kramiz o god afton

2010-01-05 @ 15:51:08

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0