Små projekt i värmen

 Lördagskväll
Vilken sommar vi har, vågar ju inte klaga men oj vad varmt vi har det.
Sitter redan och svettas på altanen, med alla fönster och dörrar öppna.
Termometern visade 26 grader igårkväll strax innan 24.. Nu redan 28..
Kväll
Som vanligt har "farmor" fått en idé!! Det är jag väldans bra på faktiskt.
  Turligt nog är mannen min, lika bra på att förverkliga mina små drömmar.
Denna gång vill jag ha så "enkelt" som en gunga nere i vårt kastanjeträd.
En sådan STOR och bred som man kan sitta två i... Vad tror ni om det?!

Flydda tider
Gungeligung
Hmmm
Vår baksida

Från gungan ser man upp till soldäcket och viseversa.. Fin vy!!
Som ni ser gick konstruktionen snabbt, trots vissa "orosmoment"
För det finns ju några som hellre ser att husse leker med dem...
Hundarna 

Vi har även varit Moltaspassare i helgen, vad passade bättre än bad och bus?!
Föräldrarna förlustade sig med semesterfest på jobbet, men farfar stod över.
Firade hemma ihop med farmor och Molten istället, nog så bra kan jag tycka!!
Moltas
Badbesök
En härlig kväll vid sjön Grunnen, där vi hade bröllopet förra året...
Moltas minns hur han och Adam kastade bladen man skulle gå på..

Markiser
Ett annat välbehövligt (men ack så dyrt) projekt är markiser till huset.
Något vi pratat om i flera år, trist med neddragna persienner hela dagarna.

Mammabarnträff
En mycket trevlig "mammabarnträff" Ninna, Mathilda samt lillebror Hugo kom på skojsig grillkväll.
Vi mammor jobbar båda på förskolan dock inte samma, döttrarna sommar jobbar på den samma
och har så gjort under flera sommrar och på så sätt blivit vänner. Äntligen blev det av träffas alla!! 


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ja, nu är det alldeles för varmt för min smak iallafall - men kvällarna är underbara! :-)



Trodde vi skulle kunna sova gott i natt med sovrumsfönsterna öppna... Men vad hände!? Jo, vid 1-tiden kom sonen hem (hade varit hos en kompis) och då tyckte han det var lagom varmt att gå in i verkstaden och greja lite med sin folkracebil. Så det har slamrat och bankat och varit en massa oväsen därifrån halva natten! 8-X

2010-07-11 @ 12:59:54
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Anki N

Jaaaaaaaaa..nu är det hett värre. Här går inte att vara ute, man svimmar nästan. Oh de säger jag som älskar värme o sol. Men jag börjar nog bli gammal...

Djuren lider mest men man får se till så de kan svalka sig ofta, helst ligger de mest inne. Ja inte hästarna förståss, men de verkar inte fara så illa av värmen men av flugor o sånt skit.

Du den där iden med gungan var underbar. Vilken härlig ide. Tänk där kan ni sitta sedan du och mannen på kvällen när svalkan kommit o bara njuta av varandra o den ljumma vinden.



Kramiz Anki N

2010-07-11 @ 14:14:31
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Vi har en bit över 30 grader så här blir det inte ens små projekt!

2010-07-11 @ 17:47:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: SOFFIE

å va underbara bilder å va härligt det är med sommarvärmen ,det gäller att passa på att njuta man vet aldrig när det blir kallt igen,

kram

2010-07-11 @ 21:33:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie

Så är det hemma hos oss också: jag kommer med idéerna och J förverkligar dem:)

Här har det åskat och regnat på kvällskvisten, det känns som det blir lättare att andas nu.

Vad fint du/ni gjort med mjölkkrukorna och den gamla cykeln, me like!!

Nu väntar sängen!

Kram

2010-07-11 @ 23:40:56
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Ninni

Vilka härliga bilder..gungan ser jättemysig ut.



Hihi kul bilder på voffsingarna..dom är verkligen leksugna.



Va mysigt med en träff med goa vänner.

Ja markiser är INTE billigt men ack så bra att ha.

Ni har mycket varmare än oss..lite avis blir jag allt..här är det mulet just nu, solen sken när jag gick upp vid åtta.

Endast 20 grader just nu.



Kramen

2010-07-12 @ 09:10:13
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Åskan brakade loss här igårkväll lagom till andra halvlek i VM-fotbollsfinalen - så då var det bara till att stänga av tv:n och lyssna på radion istället. Trevligt nog gick strömmen bara en kort stund, så vi kunde hänga med i förlängningen sen. :-) Regnade lite gjorde det också, men visst skulle det behövas mycket-mycket mer.



Idag laddar vi inför ett inomhusprojekt; ska bygga en vägg. :-) Men när den blir uppförd får vi se... I den här hettan är det jobbigt nog att tänka ut hur den ska se ut och exakt var den ska vara nånstans! ;-)

2010-07-12 @ 09:20:28
URL: http://annakk.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0