Fast i minnen

I samband med att få till lite mer plats, gjordes en rejäl röjning i söndags.
En garderob med saker från sonens tid hemma röjdes ut och stuvades ihop.
Det var något som var välbehövligt, de har ju liksom mycket god plats själva.
I garderoben stuvades sen alla klippböcker in, som min pappa gjort under åren.
Närmare bestämt ett 70-tal, som skildrar åren från iallafall 50-talet och framåt.

Klippböcker

Dessa är totalt "livsfarliga" att öppna.. Tid och rum försvinner varken du vill eller ej.
Böckerna innehåller olika saker, det mest intressanta är för mig händelser i bygden.
Men det finns även böcker med världshändelser, böcker med "familjehändelser" mm.
Saker man glömt och för längesen förträngt. Allt väl märkt med datum och år förstås.
Ja en riktig skattgruva för den som vill, har tid och lust falla tillbaka i minnen från förr.

Usel hemväg

Denna väg är tack o lov ett minne blott. Efter mycket skriverier blev det asfalt tillslut!

Kaninjakt på kyrkogård

"Låtsassvågern"/kyrkovaktmästaren i aktion med bössan i högsta hugg
Ser lite lagom livsfarligt ut sådär..

Mulleavslut

Mannen, pappa och jag från vänster sett upp i bilden samt sönerna mitt i bilden..
Funderar på om det inte är Linda som får medaljen, bästa kompisen genom alla år.
Linda, gift med Johan och de båda tillsammans med äldste sonen Chrisian fyller nu 30!
Så på lördag bjuder de till 90-års fest!! Åren går men vänskapen består!

Inbjudan!

Kommer bli en kanon fest jag lovar. Mannen och jag samt Lindas föräldrar ska vara
lite typ värdpar, hjälpa till med grillning o.s.v. Blir bara lite orolig över det där med
BARNFRITT

Hur gör VI och Lindas föräldrar då ha, ha?! ;) Om vi inte får ha barnen med oss....
Nu ska jag ta och åka fram till byn, är bjuden på lite sent Morsdagsfika hos sonen och Adam
-bättre sent än aldrig Ps. Det blev t.o.m en god middag!;)

 Helst skulle Adam följa med farmor hem, först försökte han lura med mig:
-Vi kan väl gå och titta lite på bilen bara farmor.. sen testade han tårar..
Men kl 19.30 en Tisdagskväll var både farmor o pappan obevekliga..
Vi ses tidigt imorgon på förskolan ju!!
(Mamma Maria var och hopptränade)


Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket "minnebnas arkiv"! Där fastnar man garanterat.

2010-06-01 @ 15:57:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Marie

Åh, vad roligt att få sitta och bläddra i klippböcker! Min mans faster höll också på med sånt, är så kul att som du säger återuppleva saker man glömt!

Ha en fortsatt bra tisdag/kram

2010-06-01 @ 16:54:58
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

TACK för nostalgitrippen!

Har haft fullt upp ett tag med TELIA...hoppas detta kommer dit det ska!



Kramen till dig min sköna!



...nu ska jag ut på kaninjakt!(tack för tipset)

2010-06-01 @ 17:33:27
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ninni

Va kul att ha såna klippböcker, massor med minnen och historia!



Ja hur ska ni kunna gå på den festen..haha



Ha en skön kväll, har solen kommit ännu. Här har den gått i moln nu om det kan vara nån tröst!



Kramen

2010-06-01 @ 18:15:51
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Så härligt med klippböcker. Tänk vad mycket som hänt under alla år.

Vägen där, skulle kunna vara vår väg, Nugursvegen idag hihi.



Hoppas det blir en fin kväll för er.

Ät gott och ha det gott.

Kramen Synnöve.

2010-06-01 @ 18:22:33
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Vad fina klippböcker!! Det är allt så man blir lite avis att det inte finns några såna i min familj. :-) Lösa urklipp och andra papper, brev, foton osv finns det säkert, men undrar om nån annan än den som en gång sparade dem kan bringa ordentlig (och kronologisk) ordning på dessa...?



Och tänk som vi gör idag, lite till mans... Sparar allt i våra datorer - och sen hux-flux är det bara borta i en hårddiskkrasch, eftersom vi glömt att göra back-up... <:-I Finns verkligen all anledning att fortfarande beställa sina bästa foton och så där som papperskopior!!



Vad kul med 90-års fest! :-D Jag var på en ifjol (syrran och hennes man fyllde 40 resp 50), och erfarenheten där ifrån säger att VISSA barn absolut är välkomna även om det står nåt annat på inbjudningarna! ;-)

2010-06-01 @ 19:25:42
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: christina

Jag själv älskar fotoalbum, tar gärna fram och tittar i dom.

Så var det dags för fest igen, festprisse där.

2010-06-01 @ 20:37:45
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Det är så kul att titta i gamla klippböcker. Man glömmer verkligen tid & rum.

Oj, vilket party som komma skall! :)

Kram

2010-06-01 @ 22:12:31
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: soffie

men ån va mysigt att sitta och minnas i gamla böcker och urklipp,

Ha en underbar onsdga imorrn

2010-06-01 @ 22:48:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: gunsan

Men vad lhärligt att sitta o njuta o bli lite nostalgisk, vilken skatt du har därhemma;)

kramizzzz

2010-06-01 @ 23:30:20
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0