Sommartider hej, hej sommartider!!

Äntligen en strålande fin och varm sommardag! Jag bara njuter, äntligen!!
Börjar nu se med tillförsikt på den stora trädgårdsfesten sonen har till helgen.
Gillar min väderkarta starkt nu! Ser hur graderna stiger och solen som lyser.
Idag blir det ett smidigt inlägg; lite vackra bilder sen färden utmed Vättern i lördags













I övrigt är det jobb som gäller igen, tar det lite mer försiktigt med lyft ännu.
Vi har efter över 10 års önskan äntligen fått en dörr ut på vår baksida på jobbet!!
I och med vi har gungor, cykelbana, grus och klätterställning även där kan vi nu
börja använda den på ett helt annat sätt. Innan har vi fått gå runt hela baksidan.

Hosta

Ninni; så här ser min Hosta ut, men det kanske finns i smalbladig variant med?!


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Vilken surpromp! Han får heta Sure Sture tycker jag. Bygggare Bob är en snäll fyr han.



Härligt med en dörr ut på baksidan. 10 års väntetid?

Himmel...



Sommartider ja...



SOMMARTIDER

Album: Gyllene Tider (1979)

(Written by Per Gessle)

Gyllene Tider



Sommartider

Jag känner det är nånting på gång

Sommartider

Sommartider

Kom och stanna ute natten lång

Sommartider



Snurra runt i en stad som glöder

som viskar: Bli min inatt...



Sommartider

Hej Hej Sommartider

Ge mej din hunger, ge mig din hand

Ge mej allt du vill och allt du kan

Sommartider

Hej Hej Sommartider

Läppar mot läppar som tar mej iland

som ger sommartider till varann



Sommartider

Sommar Sommar våt och het

Sommartider

Sommartider

Kom och lek en sommarlek

Sommartider



Lev ditt liv i den tid som brinner

som lockar: Stanna inatt...



Sommartider

Hej Hej Sommartider

Ge mej din hunger, ge mig din hand

Ge mej allt du vill och allt du kan

Sommartider

Hej Hej Sommartider

Läppar mot läppar, två hjärtan i brand

som ger sommartider till varann



Du tar mej du tar mej du tar mej

du tar mej till en annan värld...



Sjunga får du göra själv. Jag sitter här och lyssnar på youtube och sjunger så det dundrar.

Kramen :D

2010-06-02 @ 18:54:39
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Lena

Vilken tråkig gubbe som inte ville hälsa.

Vad härligt det är nu när vi har SOMMAR. Jag tog mig en liten tupplur i min solstol efter kvällsmaten.

Men vaknade till när grannen började klippa gräset..

De ä sommar dä

Ha de

2010-06-02 @ 20:09:52
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: znogge

Ah, alla hantverkare hete inte Bob och har definitivt inte humor ;-)



Härlig bilder förresten!

2010-06-02 @ 20:58:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ragnvi

Tjena! Skönt att läsa att du mår bättre!

Underbara blåa foton hos dig...där vid Vättern! Men sicken surgubbe va´?!

Klippböckerna...vilken guldgruva!

Trädklättraren, tyvärr får jag inte igång filmen...

Kramen!

Ragnvi

2010-06-02 @ 21:39:00
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ninni

Härliga bilder! Haha sicken grinig gubbe..arga snickaren kanske!!



Jag hade såna Hostor vid dammen när vi hade huset så det är därför jag är tveksam. Men det ska finnas mängder med sorter..jag får googla.



Kramen

2010-06-02 @ 22:08:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: christina

Har faktiskt varit med om det många gånger på jobb att det kommer in folk utan att hälsa.

Visst känns det trist när man lär barn att vara sociala och artiga och möts av vuxna som är precis tvärtom.

Har haft ett underbart väder i dag, man fick visa dom vita benen.

2010-06-02 @ 22:30:34
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

å vilka underbara bilder,

oj stackarn han va nog en enstöring men tänk å bli snickare då;)

å ett hej kunde han ju sagt till alla barnen,

Bor du vid vättern?

2010-06-02 @ 22:53:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Ja, äntligen kom sommaren till oss i landets södra delar också!!! Vad man NJÖT igår av solen och värmen! :-D Fast... Blev det inte nästan lite för varmt!? (Det där med lagom existerar ju sällan... Ähum...). Nu är det bara till att hoppas att det fina vädret består, iallafall över helgen. :-)



Härligt att ni äntligen fick er dörr - men när ni nu hade väntat så länge redan var det ju synd att ni inte kunde vänta nån dag till eller så, tills en trevlig snickare hade tid att sätta in den åt er... <:-I Men, men! Förstår att den gör stor skillnad, och det är ju huvudsaken!



Ha det fint!!! :-)



2010-06-03 @ 07:03:31
URL: http://annakk.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0