Jordbävningar i trädgården..


Blev inget skrivet mer igår sen, men som sagt fika åtnjöts i "Hult" hos moltas.
Vi satt i lusthuset och pratade medan mamma Tessan fixade till god fika åt oss.
Moltas frågar allvarligt om jag sett deras jordbävningar.. -Ehh, vad menar du då?
-Ja, du ser väl jordbävningar överallt i trädgården, säger han och pekar..
Då fattar farmor tittar på jordhögarna och frågar om han vet vem som gjort dem?!
-Javisst det är ju såna där "gräv(l)ingar" du vet som gör sånt, du kan se hålen!

Samtidigt störs tystnade av ett gräsligt ljud (det är ju mars ni vet..)
Men oj, säger jag vem är det som låter så illa?! Är det din Toxic?! (katten)
-Nej, nej säger Moltas det är grannen Dan du vet, de har såna.. funderar lite ..
rådjur, som låter så... Och inte hade jag rätt om fågelljuden heller..
-Nej, farmor! En trana låter INTE så det låter mer*^*^* den här låter ju****
Han talade också om att han inte gillade solen så mycket -för man blev så "fettig"
Tänk så mycket man får lära sig av en 3 åring med stenkoll!!

I skuggan ligger snön kvar men i trädgården dit solen nått är närmast all snö borta.
Vi avslutade kvällen med att grilla, och dela en flaska Allegro (gott rödvin)

Vårdag


Kommentarer
Postat av: Anki N

Haha jag barn de är för härliga o säger ofta massa trevliga saker. Igentligen är man nog mer logisk och har bättre svar på saker och ting än i vuxen ålder. De som de gör o säger om saker blir liksom mer trevliga. Så grillning, gott i gott. Nu är de så gott ute så man känner nästan lukten av grillen utan att den är tänd, fantasin skenar gärna iväg på galna upptåg så här på vårkanten.

kramiz anki n

2010-03-27 @ 16:52:12
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ann Catrine

Vilka härliga kommentarer!!! Ungar är fantastiska!Min son kallade rådjur för rovdjur, och sa kallme om kalluften i motsats till värmen... Så säger vi fortfarande i familjen, fast sonen är 23 år...



Ha en härlig lördagskväll!!

2010-03-27 @ 18:22:34
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Lena

Oh så trevlig ni har det i lusthuset. I vår trädgård har solen lite svårt att nå fram så här tidigt på våren.Vi har massor med snö och snart tar jag fram slangen och sprutar med varmvatten. För jag vill vara ute där NU.

Ha en fortsatt bra helg

//Lena

2010-03-27 @ 19:43:15
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken "sköning" han är din Moltas..haha



Ha en fin dag.kram kram



2010-03-28 @ 11:25:30
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Tjena! Nu har jag läst ikapp lite sen sist, då var du nyss hemkommern från begravningen....fortsatte där och i din blogg är det en härlig blandning av livet! Dina barnbarn är ju så underbara!!

Kramen!

Ragnvi

2010-03-28 @ 15:51:51
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Sitter här med ett stort leende.... Ge mig ett barnbarn NU tack ....hehehe

Kram på dig

Margaretha

2010-03-28 @ 17:10:33
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Goa härliga Moltas. Han vet det mesta om det bästa.

Jag gillade jordbävningarna bäst. De som grävlingarna gjort. Vi har sådana här med, men ute i åkern.Erri brukar fånga en och annan och släpa hem ibland.



Grilla låter skönt. Det får vi nog vänta med här fram till maj tror jag.

Det har regnat lite så snön krymper ihop vilket jag är glad för.



Nu ska jag faktiskt natta. Huvudvärk och magkattar ställer till ett elände.

Men det går över.

Kramen Synnöve.

2010-03-28 @ 22:11:24
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0