Hektisk veckostart



Första natten med Adam gick som vanligt bra. Sov 20.30 tills jag väckte honom.
Vaknade till en gång när farfar gick upp, satte sig upp o kollade in var farmor var.
Fort upp och på med kläderna när jag sa vi skulle till Humlan o träffa kompisarna.
Bästa tjejkompisen fick en JÄTTE kram, de var lika lyckliga båda två att träffas.
Nästan lika glad var kusin Moltas, han var med snabb att krama om Adam.

Följande dialog utspann sig mellan de båda:
-Hej Adam, Var bor du nu för tiden?! Säger Moltas allvarligt.
-Hej döö!! säger Adam; jag bor i farmors hus nu ju!!


Lite extra bevänt var det med farmor idag, ville inte riktigt dela med sig..
När de andra sa farmor höjde Adam tonen och sa bestämt; Det är min farmor!
Tillslut blev tonerna allt allvarligare och högre och "farmor" fick medla lite..
-Men, Adam det gör väl inget om "lilla T" lånar din farmor lite?! Det brukar hon ju få.
Han böjer sig fram mot kompisen och säger; -okej du får låna henne, men hon ÄR MIN!!
Inte konstigt alls, men det är faktiskt första gången han reagerar så..
Vill väl markera lite nu för kompisarna när han faktiskt bor hos mig..
Moltas var väldigt förstående (viskade sen i mitt öra; men du är faktiskt MIN också!)

Efter jobbet var det dax hämta pappa och åka till lasarettet på hjärtutbildning.
"Hjärteviktigt"intressant och givande, var ett tiotal som haft hjärtinfarkt resp kärlkramp.
Träff/information med hjärtsköterska, läkare, medicinexperter och rökavvänjare.
Nu tillhör dock inte min pappa de rökande men ändå. Man fick ställa frågor, och
prata i grupp tillsammans med andra anhöriga. Det är två träffar a´3 timmar
Sen blev det lite snärjigt för att hinna tillbaka och hämta Adam i rätt tid, pust!
Det är tydligen så det är att vara aktiv arbetande förälder idag!!

Farmor o Adam


Kommentarer
Postat av: Margaretha

Pinsamt Ingrid pinsamt !!!! hihihi

Ut o plocka med dig....det är verkligen värt besväret !!!!!!

Kram

Margaretha

2010-05-10 @ 18:57:16
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Znogge

Man påminns om hur intensiv småbarnsperioden var. Tänker på att vi fick tre barn på fyra år... Men det gick!

2010-05-10 @ 20:15:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Synnöve

Härliga unge säger jag bara. Tror det kom fram lite avundsjuka där.



Sitter och ler när jag läser dialogen, var bor du nu för tiden...

Ser för mig de där två som två äldre gentlemen som möts på stan efter att de inte setts på några år...



Nu får ni ha en skön kväll. Hela bunten.

Kramen.

2010-05-10 @ 20:25:26
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Ja, här blir man verkligen påmind om en tid (åren när barnen var 0-5 år, så där) som man kanske inte direkt vill ha tillbaka igen - så vida det inte handlar om barnbarn då, förstås! :-) Dina grabbar är ju bara för goa, och du återger deras kommentarer och allting så himla bra!!



Fint att det finns såna där hjärtutbildningar (á la studiecirkel nästan!?), så man inte bara får en informationsbroschyr i handen... :-)

2010-05-11 @ 07:59:58
URL: http://annakksfoto.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Vilka samtal som utspelas mellan herrarna! Sitter med ett leende och ser framför mig hela scenen...



Skönt att din krutgubbe till pappa ändå är så pass pigg igen!



Ha en fin dag!

2010-05-11 @ 11:22:17
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Värmelängtande Ninni

Verkar gå utmärkt för dig att vara småbarnsförälder!

Adam vill nog bara markera..han bor ju som du säger i ditt hus just nu!



Ha det gott.kramen

2010-05-11 @ 16:16:47
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0