Våren var är du???

Mina egna satta kryddor väntar på att få komma ut i friska luften.
Urnorna o landet vill bli påfyllda med lite nytt i jord och blomväg.
Förr drev jag upp massor av plantor själv, hade flera trädgårdsland,
med blommor grönsaker och potatis modell större.. Men den tiden är över.
Nu ser min inneodling endast ut så här
Kryddor
De sista plantorna sätts idag i skogen så sen kanske nästa projekt kan starta.
Gräsklipparen står beredd men än har det inte varit något större behov precis.

Skönt med en extra lång helg! Det är mycket inplanerat blir ofta så att det fylls på.
Ska i eftermiddag hämta Idalinn och Filip vid bussen, hon kom till Växjö igår redan.
Var längesen hon var hemma nu, veckorna har rullat på. Men snart dax för hemflytt.

Ikväll är det dax att smida nya planer (gnider mina händer) Fler som fyller framåt..
Lär bli en trevlig lång kväll i goda vänners lag. Tyvärr kan jag ju inte berätta mer;)

Imorgon tävlar svärdottern Maria på hemmaplan i hoppning, då måste vi upp o kolla.
Sonen har lovat komma och hämta oss vid behov.. Börjar nämligen redan klockan nio.
På kvällen bjuder sen de "hemvändande" oss familjer på fest som tack för all hjälp!

Gårdagskvällen bjöd iallafall på lite altansittarväder, glad för de tillfällen som bjuds!

Mys


Kommentarer
Postat av: Värmelängtande Ninni

Ja vi har massor på schemat vi med..Anders har påbörjat skruvandet med garderoberna..lär ta åtskilliga timmar.



Hoppas det blir bra! Härligt med egna kryddor till min lycka fanns det en hel del kryddor här redan.

Jag har satt en rosmarin.



Down Under..gott vin. kramen

2010-05-14 @ 13:19:53
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Låt de vänta ett tag till du. Annars fryser de nog ganska bra.



Kul med nya planer för firande hihi...



Om du far på hopptävling så ta lite bilder, gammal tävlingsryttare som man är hihi.

Spännade att se hur det går.



Nu får ni gotta er lite till. Här är det inget ute väder alls.

Kallt och grått.

Kramen Synnöve.



PS, tack för mailen med receptet. För det var väl du hihi.

Ska provas.

2010-05-14 @ 15:50:03
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej Ingrid! Måste kika in och läsa din blogg, nyfiken som jag är;)

Fina bilder, ser också att du gör smycken, JÄTTESNYGGA! Ska nog lägga in en beställning, måste titta på dem igen först.



Apropå din rubrik: våren är här uppe!! Efter spöregn och åska tvärvände det, så vi har haft 21 gr i skuggan. Underbart!



Ha en riktigt skön fredagkväll/Marie

2010-05-14 @ 18:20:13
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Vad kul med en NY vänn!

Du är SÅ välkommen!

Här tror jag att vi hoppade över våren och gick direkt till sommaren... ;)

Kram & välkommen åter!

2010-05-14 @ 20:31:23
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: christina

Så bra med färska kryddor när man ska laga mat. Ni ser verkligen ut att njuta av vinet och den goda maten.

2010-05-14 @ 21:18:56
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Susanne

Har du drivit upp de kryddorna själv?

Jag köper mina, lyckas aldrig med att så själv.

Jättefina!

Härlig kväll förstår jag, och morgonen blev som ni önskade.... Eller?

Hihihih!

Ha det så jättebra! Kramisar!

2010-05-14 @ 21:36:08
Postat av: Znogge

Vi får vackert hålla oss inne. 7 grader och ösregn gör att terrassen inte ens är att tänka på...



2010-05-15 @ 11:45:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ingrid ♥

Våren är allt lite seg i år.

Vi får ha lite tålamod den kommer den kommer....

Kram Ingrid

2010-05-16 @ 19:23:24
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0