Tekniken har gått framåt

Lyckades få en tid hos sjukgymnast redan idag, fantastiskt! Ytterst tacksamt!
Hade ju förberett vid telefonsamtalet att jag var sned... men kanske inte HUR sned.
En sjukgymnast borde väl annars ha sett det mesta?! Reaktionen blir lite tragikomisk.
Som tur är kan jag skratta åt elendet själv (åtminstonde ibland)

Här får ni tänka er bilden som mannen ibland "hotar ta" :P

Mer värk/inflammationshämmande vågade han inte stoppa i mig (tack för det)
Och på grund av mina tre kraftiga diskförsänkningar vågar ingen "dra det till rätta"
(Hög risk att det kommer riktigt ikläm istället och det kan vara förödande.)

Utan istället provades det ut och skickade med mig en Tens-apparat att ha hemma.
En manick som kan programmeras med hög eller lågfrekventa elektriska inpulser via
elektroder som fästs på ryggen. Det ska kännas ordentligt uppmanade han..
Och överlät åt mig skruva upp styrkan. Konstatade att jag hade hög smärttröskel,
och därtill en rejäl dos smärtstillande i blodet va?! Var hans lite roade kommentar.

Sist jag hade en sådan här mackaper var för typ 5 år sedan efter mitt armbågsbrott.
Då var den svart, typ dubbelt så stor med en slags ratt att skruva på..
Den där ratten var jäkligt lätt att komma åt av misstag kan jag meddela..
Hujedamig, när den gick på för full styrka -då flög man i taket bokstavligen.
På denna moderna tingest, programmeras allt in och sen "låses" den fast i det läget.
Tens apparat
Så nu hoppas jag att de elektriska impulserna ska få "krampen" att lösa sig,
och därmed återfå sitt rätta läge. I övrigt gäller de beprövade v:na; vila, värme, vätska!
Och goa omtänksamma VÄNNER inte att förglömma!


Kommentarer
Postat av: kristin

Låter som en träningsmakapär från tv-shop :P. Hoppas att den hjälper din stackers snea rygg.... kram

2010-11-22 @ 19:12:07
Postat av: Lena

Det verkar ju en bra liten manick, Tens-apparaten.

Hoppas den hjälper dig.

//Lena

2010-11-22 @ 20:25:38
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Susannae P

Hoppas nu att du kan få lindring av denna lilla manick!

Det är inte kul att ha ont.

Kram & krya på dej!

2010-11-22 @ 20:51:06
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Maria

Värk är aldrig roligt men hoppas manicken kan skapa lite ro i ryggen. Krya på dig kramar

2010-11-22 @ 21:18:57
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: soffie

men guu stackare det måste ju göra superont,hoppas nu att det blir bra snabbt,

kram å krya på dej

2010-11-23 @ 21:42:48
URL: http://soffie69.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0