Sorg och glädje

Igår var det "en sådan där tuff dag" igen, när man samlas i släkten för att ta farväl av någon.
Vår resa gick till Norra Åsum utanför Kristianstad med åtföljande gemenskap på Åhusgården.
Halva resan var det snö, men vägarna var rätt hyfsade. Tråcklades oss förbi en lastbilsolycka
utanför Älmhult precis innan de skulle bärga bilen. Så anlände i god tid till kyrkan och hann fika.
Norra Åsums kyrka
Denna gången var det min moster Maja´s man Bror som lämnat oss. Det är vår tredje
begravning i år. Tycker det räcker nu, även om alla de här tre uppnått relativ hög ålder.
Åhusgården
Sen är det ju på något sätt ändå en "glädjerik" stund när man minns alla goa stunder.
Ena svärsonen höll ett mycket bra tal med en sammanfattning av Bror som alla kände igen.
Små minnen och historier som fick oss att skratta gott mitt i sorgen. Underbart god mat,
hade Åhusgården iordninggjort åt oss. Och för andra gången iår fick jag träffa mina 4 kusiner.
Det är ju bara så trist att det numera är vid de här tillfällena man träffas. Får ändra på det.

 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Ni får försöka ses under trevligare former nästa gång. Bra att det blev en fin stund i alla fall.

2010-10-23 @ 13:42:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Vad härligt att kunna få glädjas lite av minnen från den avlidna mitt under sorgen.

//Lena

2010-10-23 @ 18:10:51
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Skönt att det trots olyckor längs med vägen gick bra att köra till Åsum i fredags. Nån gång på förmiddagen började det snöa som bara den här, och då tänkte jag på dej/er - om ni satt i bilen just då kanske... Men som väl var slutade det snöa ungefär lika snabbt som det började. Och tills igår hade det ju blivit väldigt mycket "varmare" så då var det inte längre nån risk för halka, vilket var skönt med tanke på att sonen skulle köra en folkracetävling och gav sej iväg med bil och stort släp redan vid 6-tiden på morgonen.



Jättekul för din son (och pappa!!) att den där fina älgen valde att gå till just hans pass! :-) Och Moltas kommentar... Så klockren! :-D

2010-10-24 @ 08:44:09
URL: http://annakk.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0