Julen närmar sig

...med STORMSTEG! Mycket kvar att förbereda är det,
även om jag sedan min armskada skurit ner mycket på måstena.
Idag står Julköttbullarna på schemat, är som väl är ledig.
Unnade mig en rejäl sovmorgon, vaknade vid Nio!
Är tacksam jag kan rulla köttbullar igen, det kunde jag inte innan.
Men jag väljer från år till år vad jag orkar/kan har inga måsten.
I år blir det inga kakor t.ex har bara gjort saffranssnurror.
Vi är inga kakfika människor så varför ska man stå och göra det.

Däremot har jag lagt in sill för första gången!!!
Är dock ingen sillmänniska heller MEN efter ätit Susannes,
underbara svartvinbärssill fick jag tänka om!! Mums!!
Började planeringen redan i svartvinbärsskörden, fniss.
Lätt som en plätt, även för mig som var ovan vid dylika firrar.
svartvinbärssill
Julklapparna är inhandlade, tillhör inte de som har en uppsjö.
Vi vuxna i familjen lottar, vem vi ska ge så bara ett paket var..
FAST dottern räknar visst sig inte som vuxen än....
och fniss inte min pappa heller de vill allt ha lite klappar ännu.
Barnbarnen är väl mer åt andra hållet, inte svårt handla där.
 I och med det är några hundringar i adventskalendern,
tänker jag att i år ska vi inte handla så mycket MEN det är ju så
KUL!!! Även till lillsnurpan som ju inte fick kalender!

Pappa kom hem igår allt enligt planen och logistiken funkade.
Himla tur man har fantastiska söner som alltid finns där!!
Tusen tack, för "utryckningen"
fredagstomte
Fredagsmys....


Kommentarer
Postat av: Maria

Nä de behöver inte va en massa måsten, jul blir de ändå.Ha en go helg med mys o pys/kramen

2011-12-16 @ 11:28:25
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vi ska inte vara hemma på julafton vilket passar mig perfekt. Är inte road av julmat utan väljer gärna något annat. Men man får offra sig ibland ;-)



Ha en fin kväll!

2011-12-16 @ 15:55:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anki

Ja alla måsten, de står mig upp i halsen snart...urk. Jag har så mycket annat än jul att tänka på och göra nu så ja, jo de blir jul med, jag kör igång nästa vecka. Har varje fall köpt klappar.

Var tvungen kolla in tomten idag,,,missar honom ju nu när jag sällan har tid att blogga runt.

Kramiz o go helg

2011-12-16 @ 18:30:56
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Tina

Ja, nu kan man nog börja planera inför jul. Har faktiskt inskaffat några julkappar idag :)

2011-12-16 @ 21:19:15
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: gunsan

Men den där sillen låter ju spännande, den smaken har jag aldrig ätit;))



De ända kakorna jag bakat är saffransskorpor o pepparkakor har William hjälpt till med;))

Skönt att allt löste sig för din pappa;)



Ha en toppenlördag;))



kramizzzzz

2011-12-16 @ 23:07:06
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: susanne

Sååå fin blir aldrig min sillburk!!!

2011-12-16 @ 23:39:54
Postat av: AprilSus

Vi lägger inte heller ner så mycket på julklapparna. Mina söner har det bättre ställt än vad jag har, så det blir något litet, bara för att det är tanken som räknas. Döttrarna önskar sig fortfarande en del, men det är ju mer vettiga saker nu, sedan leksakernas tid är förbi. Äldsta barnbarnet har också vuxit ifrån leksaker, så det är bara lillplutten som ger mig anledning att besöka leksaksavdelningen i år. Han är ju bara ett, så några egna önskningar har han inte ännu utan man kan välja efter eget tycke och smak.



Julstökandet tar jag inte så hårt på längre, bara det finns mat så att alla blir glada och nöjda. Finns ingen anledning att köpa och fixa med sådant som ingen egentligen vill ha. Blir min första jul som vegeterian, men skinka, prinskorv och köttbullar blir det endå för dem som vill ha det. För egen del ser jag fram mot Lutfisken och Janssons :)



Ha en fin helg och kramis!

2011-12-17 @ 01:23:18
URL: http://aprilsus.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0