En vacker dag

Lite lagom kallt och sol, nästan så man fick lust gå ut med kaffekoppen!
Tyvärr hade solen sänkt sig lite väl långt ner redan när jag kom hem.
Igår hade jag en av prinsarna med mig hem efter jobbet, lika kul som alltid.
Inte en gång utan härliga funderingar och kommentarer;
Bus i farmors hus
Vad är det för en buse som följt med farmor hem frågar faster Ida när vi kommer.
-Det är ingen buse säger han bestämt -det är farmors älskling ser du väl?!
Såklart går han och sätter på datorn, hajar till för "skrivbordsbilden"
(som är en bild på kusin Amenine i farfars famn)
-Vaaa?! FARFARS bebis.. var är DEN?? (ser sig snabbt om i rummet)


Farfar Amenine

Ett gott skratt fick vi oss och han med -Jahaa... Amenine är det ju!!
Himla tur att inte farfar gått och skaffat sig en bebis på "gamledar"!

Förövrigt börjar det väl bli dax tänka på menyn till bemärkelsedagen..
Drygt 25 personer tror jag vi blir, släkt och familj i första skedet.
Sen blir det en större fest senare (28/5) tillsammans med jämnåriga kompisen Ingmari.
Någon typ av uteaktivitetsfest om man säger så, gemensamma och "egna" kompisar.
Ja, det ser jag fram emot. Våren brukar gå fort så snart är vi där.


Kommentarer
Postat av: Anki

De e gott när solen tittar fram, ni har väl inte heller så mycket snö kvar, här är bara fläckvis nu.

Aha farfar har skaffat bäbis..ler, barn är för rara.

Nu är de inte länge kvar till DEN STORA DAGEN...

Kramiz

2011-02-09 @ 16:15:29
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Lena

Här kunde man känna lite värme i ansiktet av solen när vi var ute på en liten promenad.

Men eftersom sonen har varit sjuk så blev det bara en liten promenad. Fast jag hade gärna stannat ute längre.

//Lena

2011-02-09 @ 16:35:19
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det är jättekul att VISSA får vara med på bägge festerna! Men är man syster, så är man!! Hihihihi

2011-02-09 @ 18:10:03
Postat av: soffie

hihi såklart han inte är en buse utan älskling,Vad fina alla bilder är och vilken stolt farfar md en guldklimp:)

2011-02-09 @ 19:20:31
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilka charmtroll dom är dom små liven :)

farfars bebis, hihi :)

2011-02-09 @ 22:47:11
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Man vet ju aldrig,

vissa farfar:s börjar ju om med bäbisar ;-)



Underbara kommentarer av chramtrollen!



Vad trevligt med festplanering...



Allt gott!

2011-02-10 @ 11:42:30
URL: http://mormormu.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0