Femtio års firande i dagarna två!

Ska börja med att säga att detta varit min absolut bästa födelsedag någonsin!!
Så för alla er som ännu inte nått denna hedervärda ålder; ni har något att se fram emot!
Vet andra som sagt likadant men har aldrig förståt riktigt hur de menat, nu vet jag!
champagnefrukost
Födelsdagsmorgonen började med champagne frukost med mannen dottern och "svärsonen"
Medans de förberedde låg jag kvar i sängen med minipc´n och bara njöt;
Facebook var full med hälsningar redan vid 8.30 och telefonen pep med jämna mellanrum.
Jordgubbar
Såklart blev det present öppning också;
Paket

Av mannen och dottern fick jag ett underbart Thomas Sabo armband med 3 berlocker;
hund, månadssten och en snäcka. Sen en fin ljuslykta av dotterns pojkvän.
Det underbara "farmor" halsbandet och ticnetbiljetter fick jag av sönerna med familjer!
Den lilla "påskkäring"berlocken fick jag sen av "systera mi" med familj och mor -passande ;)
Ros
Efter frukost gjorde vi oss i ordning och åkte sen mot Jönköping för att fira min dag.
I och med vi sen skulle ha festen dagen därpå, skulle vi inte göra något större,
utan min önskan var att gå och strosa lite i affärer samt ut och äta en god middag.
Mannen hade ett ärende till A6 så vi passade på ta det först sen var det nere på stan som gällde.
Tapeter till hallen uppe införskaffades och sen tog vi en runda in på köpcentrat...
Väl innanför dörrarna skulle vi bestämma en tid och var vi skulle träffas,
Så känner jag en knuff i ryggen och hör ett; Bööööö!! Vänder mig om med "pedagog blicken"
.
Lurad
Då står det en knatte där och skrattar.. och en till hoppar fram Böö, farmor!! Moltas.. och Adam..
Höjer blicken och så så står ALLA "de mina" där och börjar sjunga för mig mitt inne På A6
Folk stannade till och tittade, inte var dag de ser ett "grundlurat" födelsedagsbarn där,
som både skrattar o gråter när det går upp för mig att ALLA tagit ledigt från jobb för MIN skull.

Moltas kommentar "farmor skrattade ihjäl sig, så hon nästan grät".... och det stämde bra!

Överraskning

Sen följde lite shopping, därefter god mat på restaurang hela klanen inklusive lillsnurpan
som även hon passade på att få lite god mat och energitillskott! God mat och trevligt sällskap!
Mat!!!
Restaurangbesök
Och nej, vi åt inte dagens lunch, bord var beställt och alla fick välja vad de ville.
vilket INTE var helt lätt när man är 4 år... ;) Själv valde jag planka!
Mat!!
Mor och barn
Väl hemma hade jag fått tre blomsterbud!! Från dotterns "svärföräldrar", samt två andra familjer.
Massor av kort i min brevlåda samt telegram. Ja, det var en trött men lycklig farmor som kom hem.


Blommor
Ont i huvudet hade jag och lite raspig i halsen, funderade på om jag skrattat/pratat för mycket.
Sängen var mycket skön när jag väl kom dit, somnade som en stock! Typ ett par timmar....
Sen vaknade jag med att jag frös som en hund, huvud och hals värkte (här kommer svordomarna)
Tror ni inte att idag av just ALLA dagar har jag blivit sjuk?! Bara att peppra med Ipren och bita ihop.
Förberedelser
Jag är väldigt glad jag hade förberett som jag hade, resten fick jag god hjälp med, kunde vila lite.
Från någonstans fick jag krafter, och tror inte det märktes så mycket på mig faktiskt...
Min dag blev trots allt HELT UNDERBAR!! Och jag orkade med hela dagen -och natten!!
"Kanske jag rent av hade lite nytta av min föreläsning av Kay Pollak -att välja glädje!?"
Gäster
Huset blev fullt av familjen, mannens syskon med resp, sönernas svärföräldrar, Maj´s barn
med resp, samt bästaste "systera mi" med sambo och mamma och givetvis min lilla pappa.
 systera mi
Fasters älskling
faster med sin prinsessa!
mat
Dax för mat!
Gäster till bords
Till bords!

Kvällens meny:

Förrätt;
toasthjärta med "egen skagenröra"

Huvudrätt:
Marinerad fläskytterfilé och potatishalvor i grädd/creamfraiche med vitlökssalt, örter
och västerbottenost samt sallad

Efterrätt;
Hemlagad ostkaka, grädde, hemgjord björnbärssylt och glass

Presenter!
Och presenter!
Extravärme
En dekoraton/varmluftskamin som sen ska vara på altanen får nu ge lite värme
i vårt "kalla hörn" i stora rummet! Tack till Anders syskon med resp!!!
Prinsarna
Prinsana i full aktion
filmtime
Några timmar senare...
Tipsrunda
Vi vuxna roade oss samtidigt med en tipsrunda som min man, barnen och susanne gjort.
Svaren visste därimot inte de, utan jag.. och knappt det heller, fniss





Den där sista frågan kan ju ni med ta och fundera på.... ;)


Kommentarer
Postat av: carina

Sänder dig en STOR grattis kram :)

Mycket firande blev det ser jag!

Grattis än en gång♥

2011-02-27 @ 14:54:00
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Znogge

Grattis i efterskott till att ha uppnått den aktningsvärda åldern!



Kram

2011-02-27 @ 18:28:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Marie-Louise

Grattis på födelsedagen, i efterskott.

Ser ut som en underbar födelsedag. Och vilka fina presenter du fick :)

2011-02-27 @ 19:10:48
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh vad härligt att få fira med nära och kära, vilken överraskning det blev för dig när de dök upp på stan!

Vilken tur du kunde kurera dig med tabletter så du orkade med alla festligheter:)

Kram♥ och välkommen in i klubben;)

2011-02-28 @ 09:40:07
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Lena

Grattis än en gång!

Vilka härliga dagar du fick. Och du har väl tagit ut semester nu så "tant" kan vila upp sig ;)

//Lena

2011-02-28 @ 20:38:43
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Mufflo

Grattis grattis ser ut som om du har jättefina människor runt dig. Nu blir livet bara bättre och bättre.

2011-02-28 @ 21:19:36
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: Nilla

Oj, vilket härligt kalas. Men så synd att du blev sjuk just nu. Men visst är det kul att fylla 50.

2011-03-03 @ 23:19:32
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0