Tester hos sjukgymnast

Efter 1 April går mitt 25% sjukbidrag ut, och som det är nu för tiden lär det ryka bort.
Är relativt trygg i detta ändå, är uppe i 65% och ska bara klara 10% till så det ska väl gå.
Men för säkerhets skull vill läkaren göra en test/bedömning -helhetsbild På vad jag klarar.
Igår var det dax för sjukhymnastens del av det hela. Är inte så där glad i detta "projekt";
även om det ska lägga fokus på VAD man klarar blir det ju ändå uppenbart vad man inte klarar.
Jag är evigt tacksam jag ärvt min fars envisa och posetiva läggning och höga smärttröskel.

Nu ska jag inte gnälla så mycket för vissa av testerna gick riktigt bra. Jag har starka ben,
-efter mycket "jogging" och träning genom åren tills rygg och "reumatiskt" la hinder i vägen.
Värre är det väl med armarna spec den vänstra som har en skada efter benbrott i armbågsleden.
Och i och med jag lätt får inflammationer i leder och senor plus deras fästen,
händer det ju titt och tätt höger axel "ryker" också som den gjorde senast vid ryggskottet.
Mina tre disksänkningar i nedre ryggen får jag ju också dras med och bråka med livet ut...
Nästa vecka är det dax för läkare och sjukterapeut -ska bli skönt ha det gjort.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Hoppas du klarar av att jobba några procent till, men är det helt omöjligt att få nytt sjukbidrag?



Ha nu en skön dag och var rädd om dig..kram kram

2011-02-02 @ 10:30:36
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Nilla

Tänk att det ska vara så krångligt med f-kassan. Kan du inte få fortsatt sjukbidrag? Tror du att du klarar att jobba mer. Och hur mycket ska du jobba, inte upp till heltid, väl?

Kram och lycka till

2011-02-02 @ 18:16:12
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Men att FK ska hålla på och ta bort allt som en sjuk kan behöva. 25% sjukersättning har ju ändå gjort att du kunnat arbeta 65%, kan dom inte vara nöjda med det tycker jag. Men jag vet regeringen har sina regler och dom är f*n inte kloka tycker jag!

Ska du upp till jobb på 75% nu men det är bara 10% mer än vad du haft och du har haft 25% sjukersättning. Hur går det ekonomiskt? Eller ger 10% arbete lika mycket/lite pengar som 25% sjukersättning? Oj vad många frågor jag hade...

2011-02-02 @ 19:29:05
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: soffie

det är verkligen galet detta med sjukskrivningarna nu det drabbar alltid fel personer,hoppas det går bra hos läkaren ,

kram

2011-02-02 @ 19:35:45
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar: Ja för sina barn stångar man huvudet extra många gånger...Just nu gör jag allt för att yngsta dottern ska gilla skolan. Tur man är av den envisa sorten :)

2011-02-02 @ 21:12:22
Postat av: Anki

Värk är ett skit, kropp som inte håller ändå värre, men jag får säga peppar peppar jag har varit värkfri ända tills jag var över 50, oh då drabbar de mig när jag typ jobbar med hästarna eller något annat fysiskt krävande. Antar att de inte är lätt att få sina åkommor erkända av f-kassan heller nu för tiden - frusterande. Hoppas alla tester o saker går bra för dig.

Kramiz

2011-02-02 @ 21:18:54
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Man får fokusera på det man klarar och inte tvärtom.



Kram

2011-02-03 @ 06:46:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Tina

Uhh...låter inget vidare. Nu hoppas jag att allt löser sig till det bästa tänkbara för dig. Kram

2011-02-03 @ 17:58:56
URL: http://tinezza.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0