Ännu en afton

Trettondagsafton, en ganska vanlig dag. Förutom att faktiskt mannen tagit ledigt...
Ledigt, och ledigt han är ute med traktorn och skottar bort all ny snö som kommit.
Men vi hade en lugn frukost ihop iallafall. Dagen i övrigt är ganska inbokad.
Lillprinsen kommer framåt kvällningen, pappan och mamman ska på bio och ut o äta.
Lite egentid som behövs ibland när barnen är små. Faster får den äran se efter ikväll.

Själva ska vi och min pappa hem till Maj´s son Kaj -min låtsasbror, med fru.
Spännande se deras nya boende. Ett sådant där Passivhus som värmer upp sig själv..
Låter lite spännande, se hur utvärderingen blir vad gäller värme energiåtgång.
Tror Adam och faster har det mysigt hemma på tuman hand, inte så ofta de är själva.

Vråens passivhus

Passivhus återvinner spillvärmen från till exempel kylskåp, hushållsapparater och de boendes kroppsvärme. Varje lägenhet har en värmeväxlare och ytterväggarna är 50 centimeter tjocka och helt täta. Utmaningen i att bygga passivhus är noggrannhet i arbetet, eftersom kraven på isolering och täthet är mycket höga.



Kommentarer
Postat av: carina

Önskar dig en fin helg :))

Själv har jag två nätter kvar till ledighet!

Kramen

2011-01-05 @ 15:46:29
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: soffie

ha en underbar afton själv blev jag ledig i 4 dagar det blev en mjukstart för mej:)

2011-01-05 @ 21:27:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninni

Det finns ett sånt höghus här i Karlstad, men vad jag förstått så frös dom ordentligt förra vintern.



Hoppas ni slapp frysa..kramen

2011-01-06 @ 10:57:09
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0