Nuläge

Efter mina Norgetillbakablickar får jag ta och uppdatera lite nuläge också;

För en gångs skull kan jag tycka att denna sommaren har varit väldigt "lagom"
Tänker då mest väderleksmässigt. Vi har haft växlande med sol, regn i bra mängd.
Trots lite molniga/regniga dagar emellan har det varit varmt och man har kunnat gå med bara ben.
Även i övrigt har det varit fantastiskt med många härliga upplevelser och stor frihet.
Bor man sen som vi gör, finns det ju mycket som behövs göras på hemmaplan också.
Snålskjuts
Vår "uteplats" på framsidan är klar, nöjda (även jag trots det inte blev rotting...)
Perfekt när solen gassar för starkt ute på vårt uterum på solsidan.
Den "lilla spaljen" gör det hela lite mer inramat plus att det läar lite, den blev bra. 
Nya uteplatsen
Har haft några mellandagar på hemmaplan, sett till sonens husdjur medan de är iväg och campar.
Perfekt när man ka turas om lite. Men nu börjar farmor längta till "småtrollen"..
Mellansonen har fått "pappa support" av golvläggande, och en "umgåsdag" på köpet.
Vi har även haft en trevlig kväll med dottern, pojkvännen och hans pappa.

Avslutar med lite goebilder sen "sista dagarna med gänget" i Bohuslän!
Skaldjursfest
Vi är SÅ bortskämda med havets läckerheter!!
Njuter
Inte är de SMÅ heller..
fiskelycka
Ut med båten och vittja kräftburarna hann vi också med innan vi åkte hem
ihopkopplade
Katten på råttan.....
Farväl
Och så var det dax vinka farväl för denna gång!!
Tusen tack våra allra bästa vänner för bästa sällskapet och härliga upplevelser!!

Igen...

Tittade ni på (Mat) "Tinas sommarkök" ikväll förresten?!
Minns ni min lilla utflykt till just Västervik i Maj, och där jag sa jag skulle återkomma till.
Japp, ni har rätt det var just hos denne Anders svärfadern till min jobbarkompis, vi var,
 därtill helgen INNAN Mat Tina skulle göra sitt strandhugg!!
Västervik


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Jag har faktiskt aldrig ätit havskräftor - men de sej absolut mer aptitliga ut än insjökräftor! :-D



Skönt med olika uteplatser, så man kan välja den som för stunden (och väderleken) passar bäst. Men just i denna stund (iallafall här...) sitter man helst inne och ugglar (vid datorn tex!) eftersom det spöregnar ute! <:-I



Läste ifatt mej ang er tripp till Norge också - så vackert där är!!! :-)

2011-07-20 @ 15:50:47
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så mycket gott att njuta av. Havskräftor är riktigt smaskigt men de ska vara färska så klart...



2011-07-20 @ 18:07:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

mysiga bilder du visar,mycket ni hunnit med,härligt,kramen

2011-07-20 @ 22:24:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Åh, så otroligt vackert du bor! Och vilka omgivningar! =) Mycket gott att njuta av ser jag!

Här i Skåneland har det faktiskt regnat lite väl mycket för att passa en strandloppa som jag! =)

Kram och godmorgon!

2011-07-21 @ 10:37:08
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Det är verkligen gott med kräftor!! Jag ser framemot den kommande kräftskive-perioden.

2011-07-21 @ 13:53:48
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ragnvi på jobbet

Hej på dig! Men du...vad du fått uppleva o se i sommar! Har läst ikapp massor hos dig o njutit för fulla muggar!

Kramen!

Ragnvi

2011-07-22 @ 09:48:08
URL: http://rankans.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0