Nytta och nöjen

Veckan har fortsatt i både nyttan och nöjens tecken.
Ved som kapats, klyvts och transporterats in i vedskjulet;
barnarbete?!
Vilken himla tur farfar fick bra hjälp.......
Observera armarna i sidorna, och den belåtna minen. Han kan den killen!
Gelé
Farmor själv då lekte hon bara paparazzi och latade sig?!
Nejdå, hon gjorde gelé på både röda och svarta vinbär 15 burkar blev det!!
Något jag inte gjort på många, många år.

Lite oplanerat var det, fick köra bort till Moltas mamma och låna socker på kvällen innan.
-Har du parafin och burkar då frågade Tessan.. Nja, lite osäker.. men burkar har jag..
...ELLER INTE upptäckte jag sen på morgonen för de hade mannen snällt slängt..
En ny tur till "Hult" och hämtning av burkar, och det var då jag fick en Molt på köpet!!
Han ville hellre vara hos farmor och farfar och "jobba" än följa med till Biltema och Ikea.
Tsatziki
För rättvisans skull fick allt farmor lite hjälp i köket med!

Torsdagen var sen utflyktsdag, hem till min ena kusin ca 13 mil bort.
Vi har pratat om detta länge, nu var det bara tvunget bli av.
De gånger vi senast träffats har varit vid ledsamma tillfällen -begravningar.
Nu vill vi det skulle vara på ett mer roligt och trevligt sätt. 
Det bästa var att även pappa orkade följa med!!
kusinbesök
Skrattar lite när jag ser bilden med pappa i mitten.
Kerstin så lik sin bortgångna mamma Irma och jag lik min mamma Ebba...
Livet går vidare i generationerna..


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Jasså, ni ägnar er åt barnarbete ni...

Vilken skön stil han har den lille hantverkaren!



Kram

2011-07-30 @ 00:02:42
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

När jag såg de första fotona i detta inlägget på veden, så kändes det så himla skönt att vi fixade vår sådan redan för ett par månader sen. :-) Jag tycker det är så-å-å tråkigt att hålla på med den, men samtidigt skulle jag inte kunna tänka mej att vara utan kaminerna och den goa värmen som just vedeldningen ger.



Tror inte det finns ett enda vinbär kvar på mina buskar - fåglarna brukar ta dem innan de ens är mogna... Så den gelén jag vill ha brukar jag snällt få köpa i affären.



Får hoppas på bättring av vädret fram över - än vill vi ju inte att sommaren ska vara slut! :-)



Trevlig helg!!

2011-07-30 @ 08:16:24
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Gele är så gott! Tänk till vintern när det är kallt och grått ute då plockar man fram en geleburk och äter det och minns sommaren...

Vilken tur att ni får så bra hjälp av killen!

Kram

2011-07-30 @ 10:18:26
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Ninni

Vilka goooa bilder=)



Ja nog går livet vidare i generationer..häftigt!

Ha en sköön dag..kramen

2011-07-30 @ 10:21:17
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0