Älskade Öland

Ölandsblommor
Även denna gång lät vi väderkartan ange vårt mål -och denna gång blev det Öland!
Möttes av en strid strömm av hemvändare på Ölandsbron från Borgholmshållet.
Valde därför köra "neråt" och hamnade på Haga Park som ligger så lugnt och lummigt.
Här känner vi oss dessutom som hemma efter hyrt kommunalas stugor i många år.
Haga Park
Med ett stenkast (nåja, inte riktigt mitt...) når man havet, syns bakom staketet
Solen skiner och vattnet är riktigt varmt. Årets första dopp är avklarat!
Tog med oss kaffe och lunch som vi intog nere vid havet i lä bakom växtligheten.
Fläktar på endel, så brädseglare och övriga hade skoj ute på havet
Vind i seglen
Nu är väl inte riktigt detta min grej, men titta går ju alltid.
Eller möjligen testa uppe på land.....
Bryggsegla..
En riktigt solig semesterhälsning från oss som "bara är"
-"moroten" efter en lååång period av intensitet både jobb och hemmaplan.
Hann precis få färdigt stora inhägnaden på baksidan av vårt hus så BÅDA hundar,
kan vara lösa när vi är där (över 500 kvadratmeter..) Intresserade följde de arbetet;
rasthage
Just nu mår de bra där på hemmaplan, med dottern och senare pojkvännen
som lagom kom hem från festival och "avlöste oss"

Känner att solen tagit rätt bra idag, (beövdes lite färg på oss blekfisar) som aldrig hinner sola.
Fast som vanligt får jag vara väldigt försiktig, har en autoimmun sjukdom som heter Vitiligo
vilket innebär att fläckvis har jag inga pigment alls.. Besvärligt, men överkommligt.
Tyvärr blir det mer och mer för varje år, men är glad jag fick det först som vuxen.
Vitiligo


Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Ser ut som en fin helg på Öland! Fantastiskt vackra lila blommor!

2011-06-07 @ 18:53:52
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Marie-Louise

Vilka fina bilder du bjuder på, den översta är helt magisk. Kram

2011-06-07 @ 22:22:06
URL: http://madredetres.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0