Tacksam!

Mannens födelsedag
Idag har jag en hel del att vara tacksam för, framförallt för att Amenine är hemma igen!
Hon kom hem igår, och har klarat natten bra. Börjar bli lite mer vaken och pigg igen.
Sen kommer naturligtvis hostan och besvären sitta i ett tag, inget som går över sådär.
Lagom till att vi pustade ut, samt firade mannen lite på trekvart -rymde hundarna....
2 månader
Nu är vi ju ganska luttrade, det händer någon gång emellanåt. Så vi tog det ganska med ro.
Men klockan var ju ganska sent 18.30 och mörkret kom fort.. Så helt ok kändes det inte.
Vi bor ju mitt ute på landet, och vet ungefär vilka runder de brukar ta. Men inga hundar.
Framåt 23 gav vi upp själva sökandet, kände inte att vi kunde åka runt i byarna och väcka folk.
Öppnade till hundgården så de kunde ta sig in själva, och till altanen för säkerhetsskull.
Var ganska säker på att de skulle ta sig hem -och in. Men varje gång jag var tittade det tomt.

Naturligtvis Polisanmälde vi, la upp på facebok och ringde runt på olika håll för att sprida.
Vid mitt andra samtal fick jag napp; jo, ca 8 km bort hade det varit en brun och en svart hund
på kvällen. Fick namn och mannen ringde upp. Vid det laget hade jag mer eller mindre tappat rösten.
En "unge" som svarade -jo, det hade varit två hundar där.. det var jättejobbigt.. de var på dörren..
mamma körde upp dem till Hjälmseryd.. ?! Va?! Till vem då???? Mannen bad honom hämta förälder.
Pappan ringde upp och var nog rätt skamsen på sin frus vägnar. Jo, det stämde att hon kört iväg dem.
Det vill säga, tagit in dem i sin bil och kört dem ytterlgare 7-8 km till en större by precis invid riksvägen.

Hur tänker man då?! Där släpper hon dem och åker (nöjd?!) hem igen så hon kunde sova...
När mannen konfroterade henne hur hon tänkte då, försvarade hon sig med att de hade löpande
tikar hemma (våra med tikar)... Hon skulle upp tidigt och jobba, de störde genom att hoppa på dörren
Sen var det ju inga ute och letade efter dem.. HUR visste hon det, tror inte hon velat ha vår natt.
De var ej namnade?! Hade de tittat på reflexbanden som de har utöver halsband stod vårt efternamn.
(Ovanligt sådant -bara vi som heter) Telefonnummret stod också men syntes lite otydligt erkännes.
-Om man inte hade vänt på reflexbandet.. och läst på lilla etiketten... Men det var väl jobbigt.
De har även öronmärkning med nummer, och var som sagt anmälda bortprungna till Polis.

Nu slutade ju denna historia lyckligt. och jag är tacksam för alla som engagerade sig..
Men timmarna vi sökte längst denna 90-väg och förväntade mig hitta en påkörd hund
eller en blodpöl var INTE kul... Jag har inte hämtat mig ännu kan jag säga, alldeles darrig.
Hundarna var kvar vid stora vägen, hade troligen övernattat i en ladugård (doftspår)
Vi lämnade namn och telefonnummer längs med en lång sträcka och en av dessa gav vinst.
Trötta, blöta och lite halta ligger de nu helt utslagna en inne och en ute i solen.

Hundarna
Bilden på de "upprättstående" hundarna togs innan rymningen...
De sovande är pinfärska....


Kommentarer
Postat av: Nilla

Det dröjer nog innan du hämtar dig efter allt ni gått igenom senaste dagarna. Jag blir så upprörd när jag läser om hur dessa människor burit sig åt. Och de är dessutom hundägare själva...helt obegripligt!!!Hoppas nu att allt lugnar ner sig, och att resten av helgen blir lugn och skön.

Kram

2011-03-26 @ 13:44:45
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag fattar fortfarande inte hur kvinnan tänkte..jag skulle ha skämts ihjäl för att berätta att jag stoppat in någon annans hundar i bilen och kört iväg dom!!



Helt otroligt..men tur att det slutade lyckligt=)

Grattis till maken..blev han glad för presenten??

Kram kram

2011-03-26 @ 15:24:24
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Jag svär ytterst sällan i bloggsammanhang men hur jävla dum får man bli? Vilken tur att det slutade lyckligt. Hundägare själv dessutom... Faktum är att jag hade nog polisanmält dem!



2011-03-26 @ 18:50:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Som sagt hur tänkte denna kvinna ???

Men vilken tur hundarna hittades och att de inte var skadade.

//Lena

2011-03-26 @ 19:28:18
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Tina

Vad skönt att den lilla är hemma igen.

Men hur sjutton tänkte damen som till på råga hade egna hundar. Det var en egosistisk människa måste jag säga.

2011-03-26 @ 20:15:35
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad skönt att hon är hemma igen. Usch sjuka barn är inte skoj, det är så oroande. Kram

2011-03-27 @ 22:04:54
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad skönt att lilltjejen är hemma igen o bättre. Likså skönt att hundaran är hemma igen. De är fruktansvärt när de försvinner, man ser naturligtvis de hemskaste bilder för sig vad som hänt..hua. Min Golden var borta en hel natt där vi bodde tidigare - en hemsk natt, men tidigt på morgonen skällde hon utanför dörren och ville in. Så gott de var att se henne igen.



Vilka människor de finns. Vilket beteende!! man tror knappast de är sant alltså. "de finns folk till allt"

Min grabb fick hem en jakthund en gång, spårade ägaren via polisen och ringde upp honom. Vet du vad han sa.

Hittar inte hundjä## hem själv kan han vara ute.?? Jag trodde min grabb skulle gå upp i atomer av ilska.

Kramiz Anki

2011-03-28 @ 10:10:09
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Men fy nu först läste jag ordentligt om hundarna. Vilket otrolig tur att de kom hem helskinnade. Jag förstår verkligen din oro :( Kram vännen

2011-03-29 @ 20:31:09
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Får se om denna kommentar vill...

Nu först läste jag ordentligt om hundarna. usch vad hemskt, vilken oro ni måste gått igenom. Vilken tur att de kom hem helskinnade och att allt tillslut gick bra. Men hur tänker man när man skjutsar ut ett par hundar längre ut i obyggden...Kram

2011-03-29 @ 20:34:28
URL: http://madredetres.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0