Sköna Fredag!

Vaknade upp och undrade om klockan skulle ringa snart,
när jag kom på att det är ju min lediga Fredag!!!!


Känns extra ledigt för igår redan efter jobb, tog jag dusten mot dammråttorna.
Idag känns det ju toppen, men igår var det tungt och resulterade i en besvärlig värkkväll.
Det var då jag kom på att jag i övrigt haft en ovanligt bra vecka utan mycket värk.
Har ju haft en härlig vecka väderleksmässigt annars, men igårkväll kom regnet.
Välbehövligt det med, men som sagt vi med värkkroppar får det lite besvärligt då.
Nog om detta!!

Päronblomm

Haft två familjedagar i rad. I Förrgår en cykeltur bort till "Hult", kom lägligt tyckte sonen,
de höll på att anlägga trädgårsbassänger och lillan var inte helt nöjd utan uppmärksamhet.
Det blev ju inte farmor ledsen för förstås, att jag kunde göra en insats samtidigt med gos.
När de var färdiga undrade Moltas om jag inte ville ha fika (viktigt enligt honom)
Själv sa jag att det nog var dags cykla hem till farfar och faster så de ej blev avundsjuka.
Sluge Moltas tog då helt sonika luren och bjöd in även dem till kvällsmat -Våfflor!
Och se det kunde ju INTE farfar och Ida stå emot -värsta våfflomanerna! OnsdagsLYX!
Grynen
Igår kväll kom son nr 2 hem, behövde pappas hjälp med att byta bromsklossar på bilen.
Svärdottern behövde lite hjälp med "praktisk genomgång" inför "E-körkortet" (tyngre släp)
och där passade jag väl in lite (dock inte kunskapsmässigt) -fick läsa inantill från papper.
Det fixade hon bra. Önskar henne lycka till när det är dax!!! Håller tummarna stenhårt.
:) 2 Tim senare; Och nu vet jag; Hon klarade det!!!! Tjohoo, och ett stort Grattis!!
ihopsättning
Adam blev ytterst nöjd när han hittade en oöppnad Playmobil polisbilskartong...
-Men, jag fyller ju inte år idag?! Jag fyller ju sen en annan dag... sa han tvivlande..
Fick förklara att man faktiskt kan få paket ändå ibland, gissa om han blev nöjd!!
Sa att den var BÅDE hans och Moltas; -ok, han kan få ha den en annan gång då!
Det är roligt för dem ha något nytt även hemma hos oss (Tackvare billiga Ullared)
Sysselsatte både pappa, farmor och farfar en stund vid själva monteringen.
Lek   


Kommentarer
Postat av: Znogge

Så stor lilla tösen blivit (Amenine var det väl)! Tiden går verkligen.



Ha en bra helg!

2011-05-13 @ 15:36:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ann Catrine

Vad härligt med paket utan speciell anledning!!

Det är lycka det ;-)



Trevlig helg!

2011-05-13 @ 20:49:46
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilka härliga bilder du bjuder på på glada barn :) Kram

2011-05-13 @ 21:12:36
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Vilken lycka att få presenter FAST man inte fyller år!

Kram

2011-05-13 @ 21:33:57
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Tyckte mig se på FB att du hamnade i finkan!! Hoppas du hade det bra!

Härliga foton hos dig! Som hon växer den lilla söta! Gossarna blir stiligare o stiligare!

Kramen!

Ragnvi

2011-05-15 @ 07:07:52
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Helen

Underbar känsla det där, att vakna upp och inse att man är ledig alltså :-)

2011-05-15 @ 07:20:37
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0