Sista november

Fattar inte vart denna höst/förvinter tagit vägen, den bara försvann.
Kanske lite beroende på att det varit "lättarbetat"..
DVS Ingen snöskottning och inte mycket ved som gått åt än så länge.
Inte ens vinterdäcken har åkt på, men ikväll får det bli!

Förra Julen längtade jag mest efter att den skulle ta slut..
Fanns ju något mycket mer som lockade i Januari nämligen Amenine.
Så i år blir Julen extra härlig, mycket firande och trevliga besök.
Först därefter börjar farmor längta.... efter VÅREN den ljuvliga!!

MEN dessförinnan vill jag gärna ha lite SNÖ!!


Kommentarer
Postat av: soffie

snön kan komma några dagar innan själva julafton å stanna ända till februari ut tycker jag:)kramen

2011-11-30 @ 18:40:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: bestemor

Tycker precis som du, men lite rimfrost hade inte varit fel. Sedan vill inte jag ha för mycket snö mellan Småland och Bästkusten under nyårshelgen, för det är väl långt att gå på skidor eller?

2011-11-30 @ 18:45:49
Postat av: Znogge

Skulle snön visa sig här skickar jag vänligt men bestämt den norrut till dig! Jag avstår alldeles frivilligt ;-)

2011-11-30 @ 19:19:47
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: AnnaKK

Jag vågar nog inte önska mej nån snö - för då blir det säkert lika ruskigt mycket som de två senaste vintrarna TILLSAMMANS!?! 8-X Grönt gräs så här års är fint - och inte behöver det klippas heller! ;-) (Eller... Jo!? Det behöver det - men man GÖR bara inte det! Inte i december!!! HA!!!)



Ha en fin dag! :-)

2011-12-01 @ 10:02:14
URL: http://annakk.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0