Märkliga sammanträffanden!

Stannade kvar en stund efter jobb och planerade,
för att passa in busstid och hämtning av dottern.
Vi skulle senare åka till stan, handla och passa tåget med pojkvännen.
För att klara resan behövdes lite bensinpåfyllning också.

När vi precis var färdiga kom ytterligare en bil med ett okänt Par,
 fram och frågade vänligt På Engelska om jag kunde hjälpa dem.
De hade bara kontanter och bensinautomaten tar endast kort.
Eftersom dottern var med och jag fick Pengar i handen hjälpte jag dem.
Hade kännts lite sådär annars om man varit själv.

Dagens goda gärning kan man ju sammanfatta det hela.
Här borde väl egentligen historien slutat.. MEN...
Döm om vår förvåning när vi sedan lyckats "springa på dem"
inte mindre än 3 ggr!!! under loppet av 6 timmar och en radie på 8 mil.
Känns som jag är förföljd av märkliga händelser.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Ja hade man varit ensam vid ett sådant tillfälle så hade det väl inte känts helt okej, men är man två så är man lite säkrare :) Kram

2011-10-20 @ 20:15:47
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Visst är det trist att man ska behöva vara så

misstänksam när någon ber om hjälp!?

Men så är det ute i samhället idag...



Kram!

2011-10-20 @ 21:24:27
URL: http://mormormu.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0