Städa ur "ett liv" på en helg

Många känslor när ett "liv" ska röjas ur och sorteras ut.
Ofta fastnar man i något man inte sett på länge,
ett brev, några kort, som i pappas fall -alla klippböcker.
Nu har ju ändå bara pappa haft en etta, mycket finns redan här.
Men ändå vilken tid det tar, och så känslosamt det blir.
Känner att idag är jag riktigt slut både fysiskt och psykiskt,
-men än har vi lite kvar och därefter all städning.
Det blir liksom inte bättre av att vänta, bättre få det gjort.

Klockan 18.00 ikväll är det tacksägelsegudstjänst i församlingskyrkan.
Annonsen var insatt i fredags, -ting som gör att det blir "verkligt".
För än känns allt som det bara är en "konstig dröm"....

Kan bara säga att Troja har för oss varit ett riktigt stöd denna helg,
med sin ständiga närvaro, kärlek och tillgivenhet.
Hon har varit med oss hela tiden, lugnt och tryggt för oss alla.
Men vill gärna ut och busa lite emellanåt i trädgården!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Djur har en förmåga att avleda tankarna...



Kram

2012-04-01 @ 09:54:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Jag ger dig några kramar.

//Lena

2012-04-01 @ 19:49:10
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Maria

Det kan pluppa upp många minnen hemma bland ens föräldrars saker.

Hundar har en bra förmåga att trösta, hoppas nu att Troja blir frisk.

Kramar

2012-04-01 @ 22:55:08
URL: http://torparmor.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0