Fyrbenta och tvåbenta besök i helgen

..och om vi lägger ihop alla benen kommer vi upp i ÅTTA!
Den som det är mest jobb att ta hand om är den fyrbenta,
de andra klarar sig bra.
De varken kissar på golv eller biter Troja i öronen ;)
(Men om dem får jag berätta mer imorgon.
Idag har jag lovat Teijla berätta)
 
Men är man så söt som detta lilltroll blir man snabbt förlåten..
Åtminstone av gammelmatte/husse vad Troja säger vet i fåglarna..
Till vår glädje har hon faktiskt börjat säga ifrån även om det tar tid,
vår hund är annars alldeles för snäll och vek.
 
 
Precis när Teila kom var vi tvungna åka fram,
och hämta de tvåbenta gästerna, vid tåget,
ingen lång stund max en halvtimma.
Men det var inga problem vi har ju en stor "hundbur" hon kunde vara i..
Trodde vi..  Som inte är vana vid klättrande små illbattiga bushundar..
Inte ens Mindi kom på detta knep och det vill inte säga lite..
 
 
Det var en glad liten hund som mötte oss i dörren när vi kom;
-Titta vad jag kunde, komma ut alldeles själv ni hade ju varit snälla
och lämnat ett mellanrum högst upp jag kunde komma ut genom.
Skyldig?! Jag.. vad då?! Jag är ju bara SÖT!
 
Så istället för ha en stängd bur i natt, fick hundarna dela på hela rummet.
Det funkade jättebra, bara lite gnäll och pip första 5 minuterna.
Sen sov de gott ihop ända tills morgonen.
 
 
Teila berättar;
Husse och matte om ni läser detta;
Idag har jag tränat på något helt nytt och spännande..
-istället för att klättra kan man gå rakt igenom "flippande luckor" Det ni!
Extra kul eftersom det magiskt nog låg hundgodis och väntade utanför
-och innaför när jag hoppade in igen..
Det tycker jag gott det kunde gjort när jag klättarde ut ur buren också..
för det var ganska marigt trockla sig ut genom den lilla öppningen.
Jag vet inte hur de tänkt som gjorde den..
 
Efter denna genomgång gillar jag buren mycket bättre.
Där ute kunde man ha koll på "gammelhusse" också även om det var
sådant där obehagligt nät emellan..
-Tänk inte ens tanken sa "gammelmattte" strängt
när jag sneglade på höjden...
Nåja, är nog bäst att lyda, för hon är min bästa vän
nu när min egen husse och matte och småhussarna är försvunna.
Jag lämnar helst inte henne ur sikte alls, för man har ju sett hur den kan gå.
 
JÖSSES! Vad trött jag blev efter denna lektion!
Jag passar på att vila lite medans gammelmatte diskar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

OJ OJ en väldigt företagsam voffsing=) Tetris lyckades krypa ur selen för ett tag sen har ingen aning om hur han bar sig åt=)

Ha en fin dag, kramkram

2012-08-19 @ 10:26:47
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: AprilSus

Hej, hej! Det var ett tag sedan jag kikade in här hos dig och så möts jag av ett charmigt litet troll. :) Tänk vad fyndiga de små liven kan vara!? Har suttit här med ett leende på läpparna när jag läst detta urgulliga och charmiga inlägg. Nu ska jag försöka hinna läsa ikapp mig lite av det jag missat sedan jag sist kikade in här på din sida.
Ha det gott och kramis!♥

2012-08-19 @ 14:09:12
URL: http://aprilsus.blogspot.se/
Postat av: Znogge

Är man så söt kan man komma undan med mycket ;-)

2012-08-19 @ 17:23:34
URL: http://znogge.wordpress.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0