Håll igång i skogen!

 
Vilken kväll det blev, ibland har man tur med både väder och smådjur.
Sådanadäringa surrande, små flygande bitska saker...
Vad gäller gästerna visste vi ju redan att det var "bästa utgångsläget"!
 
 
Som jag skrev igår, var det inte bara de egna barnen med familjer
utan kompisen Linda klasskompis med äldste sonen,
 Hennes man Johan kompis med båda mina söner
deras 2 söner (jämngamla med barnbarnen) -och hundarna,
Zelda och Enja som ni nog ser hör ihop med lilla Teijla....
 
 
Sist men inte minst Linda´s föräldrar som även är kollegor till mannen.
En väl sammansvetsad grupp med folk (och fä) i tre generationer!
18 stora och små plus tre hundar
 
Och kul hade vi.....
 
Vi startade med luftgevärsskytte...
Uppskattat av alla åldrar, teknikerna var många...
 
 
Pilkastning, bollkast och hästskokastning
 
 
Däremellan hann vi mingla, mysa och grilla...
  
 
Maten och vinet smakade mycket gott efter alla aktiviteter!
 
 
Härligt att se alla glada barn, som också kunde delta.
Däremellan hann de äta blåbär, leka med hundarna, och utforska stugan
och dess omgivningar...
 
 
Även lilla alma trivdes gott med all uppmärksamhet
 
Festen fotsatte till långt efter mörkret sänkt sig över stugan,
och priserna till kvällens segrare delats ut.
 
 
De båda yngsta somnade gott, även lilla Teijla...
Som hade med egen "vagn"..
Hopkopplade cykel/joggingvagnar, fiffig lösning för trötta små.
 
 
Moltas knoppade också in efter att kompisarna åkt hem.
med huvudet i farmors knä och benen i fasters..
Farmor själv då.. hur gick det med henne kan man ju undra..
 
 
Ingen risk.. hon kom allt med hem hon med!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken trevlig tillställning!

2012-08-12 @ 16:55:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nilla

Ja det kan man kalla för "Håll i gång i skogen" mysigt värre, kul med många generationer.
Kram

2012-08-12 @ 19:20:35
URL: http://nillasdagar.blogspot.com
Postat av: Tina

Härliga bilder och jag blir glad av att se dom. Sen blev jag extra intresserad av första bilden....den hembyggda grillen. Jag letar efter bra förslag på att bygga en egen. Önskemål= en närbild på hemmebygget.

Svar: Ska försöka få till det.. den är murad på en stor sten som redan fanns. fast 2 ggr har vi fått justera för marken har satt sig under stenen och då lutar det..Den gjordes av min pappa och man för sisådär 15 år sedan.
farmor

2012-08-12 @ 22:39:38
URL: http://tinezza.blogg.se
Postat av: Fenixmona

Härliga bilder! Tur att farmor också kom med hem! Kramiz

2012-08-13 @ 05:46:05
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0