Glöggfest, glöggfest hela dan....

..eller hela veckan känns det som mer som detta år.
Denna gång var det borta hos grannen Annika,
ni vet jag har skrivit innan om våra så kallade "symöten"..
Denna gången var det Glögg OCH Pysselkväll ,
och det ska jag säga det sparades INTE på varken det ena eller andra.
 
Inte på skratten heller..
Jädra anåda vad vi drack pysslade!
Smällkaramellerna blev lika krusiga som... sa församlingsassitenten..
Tur hon är med och håller reda på oss.. eller hur det nu var..
För visst var det olika på don och fason!
-och lite komiskt blev det när trissvinstlotten,
på någevis hamnat I karamellen..
 
Några av oss blev utvisade till tvättstugan;
Där hände det märkliga ting...
Här var det "bend over" som gällde.. spetsdukarna alltså..
vad gäller vinet var det mer "hällover"
 
De färdiga resultaten har vi inte riktigt sett än,
men så här såg de ut när vi lämnade tvättstugan.
En hel del av andra saker blev faktiskt klara under kvällen.
Det var glögg spetsat med både det ena och det andra,
är det någon som känner igen det här?!
Totalt livsfarligt tyckte" vissa" och hällde merparten av starka romen,
rakt i muggen, istället för att sätta fyr på den!
Man ska inte "leka med elden" har vi fått lära oss!
 
Nu hade vi dvs svärdottern och jag redan bestämt oss,
att gå hem i hyfsad tid.
Så vad som skedde när "farmorrazzi" lämnat stället förtäljer inte historien,
kanske sitter de kvar där än...
..det var ju ett gäng pärlor som skulle "återsorteras"
MEN Susanne, jag håller med dig, visst var det bra mycket vackrare så HÄR?!
 
Ett som är säkert; Vi hade jäkligt trevligt så länge det varade!!
Och från en osäker källa somnade jag med ett stort leende på läpparna!
 
 
 
Själva ska vi ju ha "lilleJulafton" här ikväll så nu får jag sätta fart!
 
GOD JUL på er ALLA!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

God Jul Ingrid.... Rent av ont i händer o armar idag efter allt pysslande. Men rackans trevligt som vanligt...;) Susanne på 2:an.

2012-12-23 @ 20:46:19
Postat av: Ragnvi

God Jul till dig o de dina! Och till pysseltanterna! Så roligt ni alltid verkar ha! Hoppas du visar resultatet av dom där virkade dukarna sen!
Läste om maken o musen...trodde jag skulle dåna!
Kramen!
Ragnvi

2012-12-24 @ 06:50:55
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Afrodite

Önskar dig och de dina en riktigt GOD JUL! ♥
Kram från mig!

2012-12-24 @ 08:39:32
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Znogge

Önskar dig och familjen en fin jul!

Kram

2012-12-24 @ 11:17:28
URL: http://znogge.wordpress.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0