Julköttbullarna

är nu trillade och stekta för att inta lite vila i frysboxen innan Söndag.
Japp Söndag, har inte skrivit fel.
Dagen innan julafton firar vi "LillleJul" med alla barnen och familjerna.
Något som nu har blivit en härlig tradition.
Inget helt Julbord på något sätt, men lite av det "gottaste"
Halvljummen nygjord skinka på ett gott hembakat bröd...
En försmak av Jansson, köttbullar ja, ni vet.
Då ska huset vara städat, förberedelserna gjorda och granen klädd.
Hela Julen är ju till för barnen, och detta är en kväll för dem.
Kusinerna som till vår glädje blivit fler och fler gemom åren.
-Skoj, lek och vem vet kanske självaste Tomten kommer?!
och så lite uppesittarkväll med BINGOLOTTO.
 
Gårdagen ägnades åt Julhandling
Klapparna färdiga, men vi tillhör inte dem som överdriver varken i antal
eller i kronor räknat.
För oss är det absolut viktigaste gemenskapen och trivselfaktorn!
Kan hända Tomten skulle behöva glasögon....
Vill inte missa Stefan och Christer på Iphonen iallafall
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så gjorde vi förr också men i år blir det ingen tjuvstart. Tror det blir pizza på lillejulafton faktiskt :D

2012-12-18 @ 07:31:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Herr Nilssons Fru

Mysigt MEN vad gör ni på julafton då, kommer alla igen då:) Här firar vi ju vartannat år. I år är ALLA barn med familjer här, nästa år är de hos partnens föräldrar o då träffas vi en annan dag i jul, oftast juldagen.

TACK BÄSTASTE INGRID FÖR DE FINA ARMBANDET - så längert o perfekt i färg o allt till mig. Niger djupt o tackar.

Jag är för lite på bloggen nu, missar ju min favotomte titt som tätt....ich skärpning:)
Kramiz

Svar: Vad kul att det passade frun.. hoppades att jag skulle "tänka rätt".Julafton firar vi alltid med 2/3 delar av barnen. Den familjen firar sen alltid Juldagen med svärdotterns familj. För att alla skulle kunna blir det kvällen innan. Andra sonen firar på hemmaplan men vi ska dit en runda på kvällen iår.
farmor

2012-12-18 @ 15:06:17
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0