♫♪ Än slank han hit....

insnöad

♫♪ Än slank han dit... Än slank han ner i... ♫♪

 Nää, det där sista struntade jag i!!

Men det gällde att hålla hårt i ratten på tidiga morgon rundan.
-det hade nog inte alla gjort, av spåren att dömma..
Ett tjockt lager med blötsnö hade kommit under natten,
och endast några få hade hunnit köra innan mig (dock ingen plogbil)
Att det samtidigt började regna gjorde ju inte saken bättre..
Var ganska skönt när jag kunde parkera och hoppa ur bilen välbehållen.

Där möttes jag av hör och häpna fågelsång!!
Detta fast det fortfarande var alldeles mörkt ute (strax före sex)
Det fick mig att inse att våren faktiskt ligger och lurar i faggorna!
Visst är det underbart!!



Nu några timmar senare var vägen återigen hyfsad, tack för det!
Solen skiner och jag är ledig i eftermiddag.
(fördelen med att börja tidigt)

 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Här hördes också fågelsång så man anar vad som komma skall. Snart så...

2012-02-21 @ 15:54:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: cecce

Härligt! Hörde också fågelsång i går. Man blir ju bara glad:-)



Kramar

2012-02-21 @ 22:47:11
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: gunsan

Jamen visst är det härligt med vädret, lite kyligt på morgonen, men ljusare än vanligt o frampå dagen så blir det takdropp o idag har det varit sol o ett härligt väder fast lite blåsigt;))



kramizzzzz

2012-02-21 @ 23:05:24
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0