Allt eller inget..

Mitt i denn jäkla förkylning har pappsen haft en "dålig natt" igen,
men för en gångs skull blev jag inte orolig utan mest arg.
Låter inte som den snälla dottern precis...

MEN....

Pappa har ju en dålig hjärtklaff men samtidigt eller kanske pga hjärtat
även en mycket dålig mage (-och njurfunktion...) alla tabletter och så.
Ringde mig tidig Onsdag morgon vid sex, att han larmat ambulans
 för natten har varit svår. Hörde på honom att han inte " var illa däran"
som väl var, så sa med min tillgjort lugna röst;
-I och för sig har du ju redan en läkartid vid 14 till hjärtlakaren,
men om det är så illa att du inte kan vänta får du ju åka in
själv med ambulansen, de tar ju hand om dig,
och så kommer mannen min in till 14 som det var bestämt..
(Själv låg jag som sagt nerbäddad med feber...)

Elaka dottern (igen) ser framför sig;

Hur han går upp, tvättar sig tar på sig rena kläder (ren måste man vara)
Tar sina tabletter och äter frukost (frukost måste man ha)
och lägger sig igen till ambulansen kommer..
(Tredje gången nu på kort tid och varje gång har EKG varit ok.)
Hemskickade efter diverse prover med att det mest troligt är gastrit.
Tänk på vad du äter....

Vad fanns i kylskåpet och sophinken tror ni?!
Tom förpackning grillade revben, rökta isterband
 och ett fat med rökt fläsk!!!!
Därtill nötskal, och rester av julens gamla godis på TV bordet ..

Fattar ni att man blir GALEN?!

Därtill när mannen frågade pappa inne hos läkaren om han hade ätit
något olämpligt typ rökta isterband eller grillat (japp han var informerad)
Hade han absolut INTE ätit något sådant...

Försökte sen även en fuling mot mig,
men då sa jag bara att ok;
-men bara om du händelsevis undrar har jag slängt,
"det du INTE hade i kylen".. typ rökt fläsk och så..
Tyst blev det...
-Ja, se lite syndar man väl ibland...

-Japp och synden straffar sig själv, lilla pappa kontrade jag,
favoritdottern med milda rösten och snokande näsan 
(har i och för sig bara en dotter..)

HUR SJUTTON SKA MAN LÄRA GAMLA HUNDAR SITTA?!

Efter ett dygn på lasarettet är han hemma igen,
 än en gång med förhållningregler; Ät INTE...

..eller också far man ta smällen natten efter, valet är fritt!

Gnällig jag?! Nää, INTE alls!
Men jag ÄLSKAR min pappa och är rädd om honom!


Kommentarer
Postat av: gunsan

Jag känner faktiskt igen mig;))

Min käre far vägrade lyssna. tyckte att "det har jag alltid gjort förrut osv.", sen kunde han bli nästan tvärtom, vägra acceptera att han behövde vård!!!! Det går över.....var nåt stadigt jag också fick höra. Naturligtvis älskar man sina föräldrar, men för att orka själv så måste man nog säga ifrån ibland;)



Kramizzzzz

2012-01-27 @ 10:43:12
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Susanne P

De kan vara tjuriga! ;)

Kram & ha en fin fredag!

2012-01-27 @ 17:31:37
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Tina

Så himla typiskt. Typiskt envisa pappor. Min han fick nyligen lunginflammation och vi sa utrtryckligen till om att han skulle ta sjuktaxin till vårdcentralen. Men ickå han spankulerade iväg och höll inte på att ta sig fram. Tog han taxi hem då? nej farsgubben tycker han skulle gå för det var ju inte så långt. Sen låg han totalt däckad istället. Envis ? Nej :p

2012-01-27 @ 18:24:54
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Martina

Yes, it takes some time until your parents are grown ;-) You know that I do everything I can for my two mothers but sometimes they can drive you crazy. Really not much difference to small children. The problem is that we as their child want to stay them being parents, we do not really like it when it goes the other way round. But we have to accept. Keep you spirits up and know that you are not alone.

Martina

2012-01-27 @ 20:14:27
Postat av: Marie-Louise

Jag kan bara säga att jag förstår dig. Jag skulle också bli gnällig och lite trött om det var så där - men ja gamla hundar är svåra att fostra om... Kram

2012-01-27 @ 22:03:03
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Znogge

Det är inte lätt förstår jag. Hade nog också blivit en smula irriterad. Inte bara nog...

2012-01-28 @ 10:33:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

OJ OJ förstår att du får lite horn=) Ja lära gamla hundar att sitta är inte lätt.



Och du är fortfarande dålig stackare..själv har jag snäll som jag är fått ytterligare en förkylning...blir galen.



Blir väl inte bra förrän vi kommer till varmare nejder=)



Ha det gott och kryapådejkram

2012-01-28 @ 10:58:06
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0