Objudna gäster....

Har haft en besvärlig natt "Herr Bronkit" och "Fröken Sinuit",
har trotsat besöksförbudet och tagit sig in med dunder och brak.

Det som grämer mig mest var att jag "tvingade" i mig en Whisky igår,
och trots detta uppoffrande blev sämre och föll dit.



För er "bekymrade" har jag en läkartid på måndag kl 9.00
Det vore väl själva den om jag inte skulle klara mig till dess.
Ett tredje akutbesök sitter väldigt långt in ska jag säga!
Har lite medikamenter för luftrören så påbörjar den behandlingen.

Besviken är jag över att inte kunna vara behjälplig tii festen ikväll.
Familjen borta i "Hult" som även de är skrabbiga ska fira de som fyllt år.
De "båda äldre" har blivit portade -får hemleverans..
Alla övriga är väl typ i samma sits... Host och snörvel..

Den enda "hjälpen" står farfar och faster för; har hand om hostiga lillsnurpa
Så föräldrarna kan förbereda lite inför kvällen i lugn och ro.
men så här i efterhand kan vi väl säga att fröken bestämde själv,
VEM som skulle ta hand om henne.... ;) 
sömntuta
Fin stil va?! Tänk om man kunde sova så!!
Nu ska jag själv krypa ner igen, några timmar som fattas..


Kommentarer
Postat av: Margaretha

Fy sjutton så tråkigt att vara sjuk !!! Eländes elände ! Hoppas att du piggar på dig fort som sjutton.... Jag håller tummarna....

Kram på dig (fast lite på avstånd... ) :)

Margaretha

2012-01-29 @ 10:00:24
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men att det inte ger sig=( Bra att du ska till läkaren i morrn, fast det är ju inget vidare om du ska behöva äta antibiotika igen.



Vila dig i form nu...fester blir det fler av=)



Kram kram

2012-01-29 @ 10:42:13
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Aldrig händer det väl så mycket som när man är sjuk och inte kan vara med - och det gäller väl både gott och ont (har läst ditt inlägg nedan också!)... Men bara allt blir bra i slutänden så! <:-) Envist värre tycks det ju dock vara för dej nu, men jag förstår verkligen att du försöker undvika att åka in akut när du ändå har en tid hos doktorn i morgon. Hoppas du klarar dej tills dess!!



Sen när du har piggat på dej så får du kila bort till det stora födelsedagsbarnet och spana in hennes present! :-) Vet du vad det är för sorts systemkamera hon har fått? Många av instegsmodellerna är ju faktiskt både små, smidiga och framförallt lätta idag - och man kan ju bära dem bekvämt i olika sorters specialremmar eller väskor istället för i handen. Så även om man är värkbruten borde man kunna ha och använda en sådan - om man verkligen vill!? :-)



Kram på dej!!!

2012-01-29 @ 11:07:24
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: gunsan

Men lilla skruttan vad söt hon är, hur kan hon sova i den ställningen;))



kramizzzzz

2012-01-29 @ 22:31:48
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0