Fyrbenta bebisar

Äntligen blev det av att även jag gjorde ett besök hos alla bebisarna.
Även om de inte bor speciellt långt bort, ska det ju bli av också.
Ägarna Linda och Johan med sina två söner,
(bästa vänner med våra söner, sen de gick i förskola tillsammans.)
Har sedan några år tillbaka kenneln Teddywoods.
 
Denna veckan börjar valparna flytta till sina nya hem, noga utvalda.
Kan säga att det kommer bli fantastiska hundar, bästa förutsättningarna. 
med en sådan bra start i livet och en kunnig matte.
Många timmar av skötsel, pyssel och gos har lagts ner under dessa veckor.
Valparna är vänjda vid det mesta, småbarn, hantering, kloklipp, borstning,
åka bil, dammsugare, halsband/koppel, ut och kissa..
Vill ni läsa mer om Linda och hennes hundar kan ni läsa här;
Teddywoods kennel
 
och som sagt vi kommer att få följa en av valparna extra noga nämligen
"Teddywoods Tingeling by Sunshine"
som kommer att kallas Teijla!
Härliga gosbilder, där även jag trotsade svanskotan
och satte mig ner för att få gosa mesta möjliga!
Trötta valpar var det när vi kom, efter varit "modeller",
många kort hade tagits och det är ansträngande minsann.
Här blir lille Timon lite extra omkelad,
tur min bakficka inte var så stor annars hade han nog åkt med.
Men ryktet sägar att de inte ALLTID är lika lugna och snälla..
Uppsmaskad höll jag minsann på att bli också....
 
Allt medan någon annan försökte sig på att smaska upp min väska..
Woouuppps, kom du på mig...?!
 
Nu är det nedräkning, första valpen flyttar idag, De flesta flyttar långt bort,
bara Tingeling/Teijla stannar på "hemmaplan"
Planerna är att hon ska ta över aveln efter sin mamma i sinom tid.
Så mycket "trygghet" följer med i den flytten..
Mamma Enja själv låg trygg utanför valphagen och vilade.
Trött, tröttare, tröttast... duktig mamma till sin andra kull valpar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Jisses Amalia, vilka sötnosar! =)
Kram på dig!

2012-07-03 @ 08:35:04
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Ninni

Såååå bedårande, kan tänka mig att dom är mycket mjuka och gosiga.
Vilken toppenbild du fick på valpen som undersöker din väska:-)

Ha en fin dag..kram kram

2012-07-03 @ 09:16:19
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: anki

Gud så söta..jag smälter:)
Inte lätt att lämna dom utan att ta en med hem:):)

Kramiz

2012-07-03 @ 10:15:46
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: AprilSus

Åhhh, vilka söta dunbollar. Helt bedårande! :)

Ha en bra dag!
Kramis!♥

2012-07-03 @ 12:46:41
URL: http://aprilsus.blogspot.se/
Postat av: Inger Rozén

Hej!
Å vilka härliga hundar och barn.Jag blir riktigt sugen på hundar.Men får nöja mig med mina kissar.Just nu är de ute för det väsnas på tomten.Vi har ju renovering och nu lägges terassplattor.Så fint det kommer att bli!
Och så har man ätit den härligaste tårta med jordgubbar.Sonen fyller 34.Tänk så gammalt barn man har.Idag har jag svullna ögat.Tror det beror på dammet från betongen.
Ha en bra dag.Nej inget regn ännu och hela 21 grader.Vänl.Mormor,Inger i Örebro

2012-07-04 @ 15:45:58
URL: http://chintohs.blogspot.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0