Varbergs dagar

Så är vi mitt i våra sista semester dagar i varberg, stannar till Torsdag.
Kompisarna har just gett sig av hemåt, vissa jobbar imorgon..
Vi har faktiskt haft fina dagar om än lite regndroppar då och då.
Familjen vi varit med är vår dotters bästa kompis genom alla års föräldrar.
Och som jag skrev innan började det med att de campade här Fred-Sön
och därefter avlöste vi dem på söndagen och de tog vanliga bilen hem igen.
 
 
 
Förstod att det satte myror i huvudet på våra "grannar"
som ej var här just när vi bytte.
På morgonen tittade en man väldigt konstigt på oss, såg fundersam ut
 och efter en stund tog han mod till sig, ursäktade sig och sa,
-Jag måste bara fråga, när kom ni?! Vi var hemma några timmar igår,
och nu idag stämmer det inte alls, det var väl några ungdomar här innan..
-Och nu tycker du "tjejerna har åldrats över natten" skrattade jag,
som fattade direkt hur märkligt det verkade i hans ögon.
 
 
Samma pratsamma "tjejer" lika röster och nog går det att se att vi hör ihop.
Mannen nickade och skrattade precis så hade han undrat..
 
 
Trevliga dagar har vi haft första kvällen bjöds t.o.m på champagne,
och grillat älgkött dock inte riktigt samtidigt bör väl tilläggas..
 
 
 
 
Igår tog vi båten från Getterön in till själva Varberg,
Hade tur med vädret, solen värmde skönt hela eftermiddagen.
Nu hade vi ju lite olika intressen, damerna valde lite shopping,
medans männen tog en siesta på en uteservering med en kall Mariestad!
 
 
 Själva fortsätter vi njuta av semester ett par dagar till, inne på sista veckan.
En semester som, som vanligt gått alldeles för snabbt!
Nu suger vi på de här sista dagarna!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Semestrar har tyvärr en förmåga att rassla på i en takt som inte alls är bra. Men än har jag några dagar kvar...

2012-07-31 @ 15:09:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Viktkamp

Åh mitt älskade getterön <3 Toksaknar! Min farmor och farfar har husvagn där =)

2012-07-31 @ 21:32:50
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: soffie

å va fin du är där bland blommorna:) ha dte nu härligt de sista dagarna:)

2012-07-31 @ 23:02:29
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Fenixmona

Ser ut som det varit jättetrevligt och tur med vädret också! Här i Uddevalla hade sommaren varit på besök när vi var i Turkiet så vi kurar inne just nu. Ser fram emot lördagen och pappas kalas. Jag är ju så glad för varje dag vi får ha honom med oss! Det är ju en hög ålder. Kramiz

2012-08-01 @ 08:15:02
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Har för mej det var ganska stora solar över västkusten på väderkartan igårkväll, så förhoppningsvis har ni ett fin-fint sommarväder där idag!? :-) Får se om jag och maken kan ta oss en liten sväng med husbilen till helgen, känns som riktigt länge sen sist nu ju!

2012-08-01 @ 10:43:19
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Ninni

Åhh va härligt det ser ut!!

Kraaaaaaaaaam

2012-08-03 @ 12:45:30
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Helen

Kikar förbi och ser att du har haft en härlig sommar. Vädret runt dig verkar ha varit ungefär som hos mig, en hel del regn men också fina soldagar där emellan. Vädret går ju inte göra så mycket åt så det känns inte meningsfullt att klaga heller. Ledig är det härligt att vara oavsett väderlek.
Tråkigt med olyckan i dina hemtrakter, här hände samma sak i våras och det är overkligt och brutalt när det händer. Någons liv bara avslutas helt plötsligt :-(

Fortsätt njuta nu, än är det sommar kvar sådeså :-) Kramar

2012-08-03 @ 23:42:00
Postat av: Afrodite

Åh, på måndag är det dags här! Ångest!
Njut medan du kan! :)
Härliga bilder!
Kram och godmorgon!

2012-08-04 @ 06:46:27
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Vad härligt de är med semester o alla händelser runt den - önskar jag också hade semester:)
O till slut blev de väl sommar över hela landet också. Även om den kanske inte varit direkt het i år. De var något rolig som sa igår - fem månader kvar till jul...ja vipps är vi där o så vipps kommer sommaren igen.

Kramiz

2012-08-04 @ 11:33:23
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0