Det är så möe nytt!

...så hjärnan hänger inte med, känner mig helt "tjock i huvet"
-men kan ev bero på en hastigt NYpåkommen förkylning..
Kom ju lägligt (eller inte) nu när jag ska ha semester, snörvel.


Igår tog jag premiärturen med NYa cykeln, inte långt men ändå.
nya cykeln
Hittade de här fina favoritblommorna!!
liljekonvalj

Min pappa var så duktig på att plocka fina blombuketter,
och varje vår förärade han mig en fin bukett NYutslagna liljekonvaljer.
Från och med i år får det tyvärr bli en NY tradition, sNYft
-jag som får plocka blommorna till honom -och till mamma...
graven
Från sorg till glädje, farmors lilla kNYtt växer och frodas
knyttet

Liksom vår lilla NYfödda kattunge, favorit hos barnbarnen..
kattunge

Igår eftermiddag var det dax för det andra NYa åkdonets premiärtur,
-den gick lite längre, ca 20 mil tur och retur.
Bilen
Det besöket var också för oss helt NYtt, goda vänner som flyttat.
Har varit på tal länge men nu blev det av, mycket trevligt!
Tack Rosita och Ingmar!
Bankeryd
Själv offrade jag mig som chaufför, NYttigt tyckte mannen 
(hade ju mitt lilla oNYktra roliga i fredags) Dessutom;
 Chansen att få ratta en NY bil kommer nog aldrig igen..
Vi tillhör nämligen inte dem som har till vana köpa NY bil!

Så möe NYtt, så hade fullt upp att sätta mig in i allt..
På hemvägen fick jag t.o.m en skriftlig uppmaning att dricka kaffe.
MEN då undrar jag, fNYs?! Var sitter pumpknappen till det :P


Märkliga NYmoderniteter!!!

För att fortsätta på den inslagna vägen;

Nytt översatt till Engelska = NEW
som i NEW York

Dit åker dottern och hennes pojkvän nu till veckan.
Jag önskar dem en underbar resa,

Älskar er!!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Här vare möe Nytt=)



Förkylning..näää vad är det för dumheter?? Kul med NY bil, sa den verkligen att ni skulle stanna för fika??



Vilken söt liten bebis, åhh jag vill också gosa bebis.

Vill gärna gosa med kattungen också=)



Snygg cykel, vill ha en jag med, äger faktiskt ingen.



Kram kram kram



2012-06-03 @ 13:30:23
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Du har inte tid med en förkylning nu när du blivit med ny cykel!



2012-06-03 @ 14:14:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

ååå vilken fin bebis va mysigt att snosa på en nyfödd :) å liljenkonvaljer mmm underbart, krya på dej nu från förkylningen,kram

2012-06-03 @ 18:29:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj vilka små godingar både människor å djur. Har så mycket liljekonvalj här på tomten doftar ljuvligt.

Krya på dig/kram

2012-06-04 @ 00:17:17
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Är du säker på att du inte är allergisk...mot konvaljerna t.ex?! Om inte så hoppas jag att det bara blir en lätt liten förkylning! Du har ju varit dålig så det räcker för flera år stackare!

Läser o kika på dina underbara bilder! Så mycken glädje o skratt det finns hos dig!

Kramen!

Ragnvi

2012-06-04 @ 06:57:06
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Liljekonvaljer plockar jag alltid på skolavslutningen.

Fast jag tvivlar att dom blommar då i år. Vi har ju knappt haft någon sol och definitivt ingen värme.

Såå litet och sött. Ja,både babyn och kattungen :)

Kram!

2012-06-04 @ 07:49:17
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja de var mö nytt!! Jag skäms lite när jag ser en cykel:) fick en alldeles ny som bara står o skrota..ja den börja bli gammal men är ändå som ny liksom, tiden har inte satt någora spår.



Nya bilar är ju en speciell känsla att köra o är man sedan den allra första som får ratta iväg känns de nog lite i maggropen:)



Du, grattis till allt nytt. Både med två ben och hjul.

Kramiz

2012-06-04 @ 07:51:07
Postat av: AnnaKK

Ja, med så mycket nytt behövs det ju faktiskt inte en ny förkylning också... <:-) Hoppas du har sovit bort den i natt, så du kan ägna semestern åt allt det andra nya - ROLIGA!!! :-D

2012-06-04 @ 09:56:50
URL: http://annakk.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0